مجوز برداشت از صندوق توسعه ملی برای دارو

مجوز برداشت از صندوق توسعه ملی برای دارو

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدمحمدرضا ظفرکندی در بیست و یکمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران که در هتل المپیک تهران برگزار شد، توجه به نظام دارویی، نظام ژنریک، قیمت گذاری، نوسازی صنعتی و تعامل بین آنها را مهم دانست. رشته بیمه و داروسازی مشکل عمده حوزه پزشکی کمبود نقدینگی در صنایع به دلیل چرخه مالی نامناسب از سوی دولت، بیمه ها و دانشگاه ها است.

وی با بیان اینکه نیازمند نظارت بسیار خوبی بر حوزه پزشکی در کشور هستیم، گفت: باید نظارت های بسیار خوبی در سازمان غذا و دارو برای جلوگیری از کمبود دارو انجام دهیم و به فکر تامین و تامین مواد اولیه باشیم. نیازهای صنعت پیش از قحطی

وزیر بهداشت گفت: وجود چشم انداز راهبردی، شفافیت، عدالت و دسترسی عادلانه، پاسخگویی، مشارکت ذینفعان و صاحبان فرآیندها و کارآمدی از شاخص های حکمرانی خوب در حوزه بهداشت و درمان است.

ظفرکندی خاطرنشان کرد: در حوزه پزشکی همدلی و همدلی بسیار خوبی در زنجیره دارویی از دانشگاه گرفته تا صنعت و داروخانه وجود دارد و وزارت بهداشت مسئول هماهنگی است، باید در هر زمینه ای به یکدیگر کمک کنیم. دارو نباید در تولید و توزیع مشکل داشته باشد، در دسترسی به دارو و قیمت گذاری مشکلی وجود نداشته باشد، اگر قیمت گذاری نتواند نقدینگی صنعت را تامین کند، دچار مشکل می شویم و این به ضرر مردم است.

وی با بیان اینکه در حوزه پزشکی گلوگاه هایی وجود دارد که باعث ایجاد اخلال و فساد می شود و این گلوگاه در همه جای دنیا وجود دارد، تاکید کرد: برای حفظ آبروی مردم باید این گلوگاه ها را شناسایی و تلاش کنیم تا گلوگاه های مفاسد را از بین ببریم. زنجیر.” و جامعه داروسازی و ما چاره ای جز همکاری نداریم.

وزیر بهداشت با اشاره به جلسات متعددی که با رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور برای حل مشکلات دارویی به ویژه تامین نقدینگی و ارز برگزار شد، یادآور شد: کشور با مشکلاتی مواجه است اما باید به حوزه دارو توجه ویژه شود و در ضمناً باید اجازه انصراف گرفته شود. سهمی از صندوق توسعه ملی برای حل مشکلات دارویی دریافت شد.

ظفرکندی افزود: مدت هاست که مشکلات تعرفه گمرکی وجود دارد. سه روز پیش مقرر شد عوارض گمرکی با تعرفه یک درصدی ابلاغ شود و در ازای آن 5 هزار میلیارد تومان تخصیص داده شد. اولین قدم برای تامین نقدینگی صنعت دارو این است که تا حدودی مشکلات دارو حل شود و مردم به جز درد بیماری دچار رنج دیگری نشوند.

وی داروسازی را یکی از نیازها و نیازهای زندگی مردم دانست و گفت: اگر بتوانیم نیازهای مردم را تامین کنیم، زمانی که بیمار به انسولین نیاز دارد، فرصت و موهبتی است که نصیب همه مردم نمی شود. وارفارین کشوری که در حال حاضر با قحطی مواجه است و قادر به دسترسی به آن نیست، به شدت رنج می برد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هدف ما در حوزه پزشکی تنها تولید علم نیست، گفت: حوزه پزشکی مبتنی بر آمار، عملکرد پارک های علم و فناوری و رشد دانش بنیان ها در حوزه علم است. . ، تحقیق محصول و تولید محور از نظر کمی و کیفی بسیار خوب عمل کرده و در حوزه علمی و بهداشتی خودنمایی می کند.

وی با بیان اینکه زکریای رازی یکی از مشهورترین و مبتکران طب، علم و طب در جهان است، گفت: این گونه اکتشافات و اختراعاتی که زکریای رازی در آن زمان انجام داد، تنها توسط افراد نابغه انجام شد و نام و آثار آن این دانشمند ما را روشن خواهد کرد.” . برای همیشه ماندگار است.