مشخصات بدن موسیر + انواع روش های مصرف

موسیر - 250 گرم

موسیر ادویه ای معطر و خوشمزه است که به خواص آن زیاد اشاره نکرده ایم. تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول، بهبود هضم و تنظیم قند خون تنها بخشی از خواص این گیاه است. موسیر یک ادویه معطر و خوشمزه را به ماست، ترشی و دوغ اضافه می کند و طعم بی نظیری به آن می بخشد. از نظر طعم و عطر، طعمی نزدیک به سیر دارد و حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، کورستین، ویتامین A، ویتامین C و مواد معدنی مهمی مانند گوگرد، پتاسیم و منگنز است. با ما همراه باشید تا تک تک ویژگی های این گیاه بومی را بررسی کنیم و در مورد کاربردهای مختلف آن صحبت کنیم.

خواص موسیر در ماست، ترکیبی معطر و خوشمزه

اگر موسیر را با ماست ترکیب کنید، می توانید از خواص این دو ماده بی نظیر به طور همزمان بهره مند شوید. ماست موسیر طعم خوبی دارد و اگر با غذاهایی مانند چلو گوش، چلو کباب سرو شود طعم رضایت بخشی خود را بهتر نشان می دهد. ماست می تواند تا حد زیادی به سلامت روده کمک کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. حال اگر با موسیر ترکیب شود خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی نیز خواهد داشت و می تواند ترکیبی سالم و مقوی برای بدن ایجاد کند. این ترکیب هضم را بهبود می بخشد، التهاب را کاهش می دهد، کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد و به تنظیم قند خون کمک می کند. همچنین تاثیر زیادی بر سلامت پوست و مو دارد و استخوان ها را تقویت می کند. ماست خردل در طب سنتی خواص زیادی دارد. استفاده از موسیر در گذشته رایج بود. بنابراین بهتر است همیشه ماست خود را با موسیر تازه ترکیب کنید و از عطر و طعم مطبوع آن لذت ببرید.

ویژگی سیر؛ از سرما درمانی تا کاهش وزن

خواص موسیر خشک ادویه ای خوشمزه برای انواع غذاها

خواص موسیر خشک

اگر می خواهید همیشه موسیر برای استفاده به عنوان ادویه در غذاها و تنقلات مختلف خود داشته باشید، بهتر است آن را خشک بخرید. موسیر خشک را می توان به دو روش زیر استفاده کرد:

  • خیساندن موسیر: می توانید موسیر خشک را در ظرفی بریزید و روی آن را با آب گرم یا ولرم بپوشانید. بعد از 20 تا 30 دقیقه موسیر نرم می شود و می توانید آن را رنده شده در ماست، سس سالاد و یا در انواع غذاها استفاده کنید. همچنین می توانید آن را به سس های مختلف یا به عنوان ادویه به غذاهای مختلف مانند کباب، ماهی، مرغ و سبزیجات پخته اضافه کنید.
  • آسیاب کردن: می توانید موسیر خشک را در چرخ گوشت یا غذاساز چرخ کرده و در ظرف دربسته نگهداری کنید. این پودر را می توان به عنوان ادویه در انواع غذاها استفاده کرد.

۲۸ خاصیت باورنکردنی سیر برای سلامت بدن، پوست و مو

پودر موسیر ممتاز مسما - 80 گرم

خواص موسیر برای مردان

موسیر گردش خون را تحریک می کند، که می تواند میل جنسی مردان را افزایش دهد و به بهبود عملکرد آنها کمک کند. علاوه بر این، موسیر در بهبود عملکرد قلب و عروق موثر است و نقش مهمی در التیام زخم ها و التهابات بدن دارد. موسیر ممکن است خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش دهد و از ریزش مو در مردان جلوگیری کند.

طرز تهیه پوره سیر; روشی عالی برای نگهداری سیر

خواص موسیر برای بانوان

برخی از مطالعات نشان می دهد که موسیر می تواند هورمون های زنانه را تنظیم کند و تأثیر زیادی در کاهش مشکلاتی مانند سندرم پیش از قاعدگی (PMS) دارد. بنابراین می تواند مشکلات مربوط به عدم تعادل هورمونی را برطرف کند و ادویه خوبی برای دوران قبل از قاعدگی محسوب شود. خانم ها با مصرف موسیر بدن خود را در برابر انواع عفونت ها و بیماری ها مقاوم کرده، رشد مو را افزایش داده و از ریزش مو جلوگیری می کنند. ترکیبات موجود در موسیر خطر ابتلا به انواع سرطان به ویژه سرطان سینه و تخمدان را کاهش می دهد و مشکلاتی مانند یبوست و نفخ را کاهش می دهد. همچنین با افزایش متابولیسم بدن می تواند نقش موثری در کاهش وزن داشته باشد.

پودر سیر شاهسوند - 120 گرم
10%

60500

54400 به مرد

خواص موسیر برای کبد چرب

ویژگی های موسیر

هر چه از خواص موسیر تازه و خشک بگوییم، به اندازه کافی نگفته ایم. این گیاه به کاهش تجمع چربی در کبد کمک می کند و از تجمع چربی در سلول های کبدی جلوگیری می کند. در نتیجه عملکرد کبد را بهبود می بخشد. علاوه بر این، موسیر حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که نقش مهمی در محافظت از کبد ایفا می کند و خواص ضد التهابی آن می تواند عملکرد کبد را بهبود بخشد.

درمان کبد چرب؛ تغذیه مناسب و درمان های خانگی موثر

خواص موسیر: گیاهی که با دقت توسط عشایر انتخاب شده است

پر موسیر کوهی یا برگ موسیر گیاهی معطر و مشخصه کوهی است. این گیاه توسط عشایر بختیاری جمع آوری و خشک می شود و مصارف زیادی دارد. برگ موسیر قسمت برگ گیاه و موسیر ریشه گیاه است. بنابراین رایحه و طعم آنها به هم نزدیک است. برگ موسیر از نظر خواص، خواص بسیار بهتری نسبت به ریشه آن دارد و سرشار از ویتامین های مختلف است. برگ موسیر یک داروی ضد سرطان محسوب می شود، به کاهش غلظت خون کمک می کند، به دفع سموم از بدن کمک می کند و در پاکسازی کبد نقش موثری دارد. برگ های موسیر به راحتی هضم می شوند و خاصیت گرم کنندگی دارند. عشایر از این برگ های معطر در آش، آش و آش استفاده می کنند.

موسیر کوهی موک - 400 گرم، بسته 2 عددی

خواص موسیر ترشی

خواص موسیر ترشی

موسیر را می توان به عنوان یک ادویه خوشمزه به هر ترشی اضافه کرد. از آنجایی که موسیر حاوی دو ماده معدنی آهن و مس است، به تولید گلبول های قرمز در بدن کمک کرده و فشار خون را کاهش می دهد. در طب سنتی از موسیر برای درمان بیماری های روماتیسمی و التهابی، نقرس، آرتروز، اسهال و درد معده استفاده می شود. از آنجایی که موسیر طعم ملایم تری نسبت به پیاز و سیر دارد، می توان آن را جایگزین مناسبی دانست. مخصوصاً کسانی که بوی پیاز و سیر را دوست ندارند و معده آنها با آنها سازگار نیست می توانند به جای آن از موسیر استفاده کنند. اگر از موسیر استفاده کنید ترشی شما لذیذتر می شود و عطری ملایم و مطبوع دارد.

ترشی موسیر آکسورا - 500 گرم

طرز تهیه ترشی تابستانی با میوه های فصل؟

راه حل

فواید موسیر بسیار زیاد است. در زیر می توانید لیست مختصری از ویژگی های آن را مشاهده کنید:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • فشار خون پایین
  • کاهش کلسترول
  • کنترل قند خون
  • تقویت سلامت قلب
  • بهبود سلامت دستگاه گوارش
  • افزایش سلامت پوست و مو
  • پیشگیری از سرطان
  • بهبود حافظه
  • کاهش وزن
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا
  • بهبود میل جنسی
  • کاهش التهاب و درد
  • تقویت سیستم عصبی
  • سم زدایی
  • ضد عفونی کننده بدن
  • طعم

با توجه به خواص موسیر که در این مطلب به طور مفصل به آن اشاره کرده ایم، این گیاه را به سبد غذایی خود اضافه کنید و از عطر و طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا