معجزه پیاز برای دیابتی ها را بیاموزید

معجزه پیاز برای دیابتی ها را بیاموزید

معجزه پیاز برای دیابتی ها را بیاموزید

پانکراس افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نمی تواند انسولین کافی برای تنظیم قند خون تولید کند، به این معنی که قند خون می تواند به سطوح خطرناکی برسد.

به گزارش سلامت نیوز، اما یافته های ارائه شده در نود و هفتمین نشست سالانه «انجمن غدد درون ریز» که اخیراً در سن دیگو برگزار شد، نشان داد: مشخص شد که با مصرف پیاز همراه با داروی دیابت به نام قند خون و کلسترول تام افزایش یافته است. “متفورمین”. را می توان کاهش داد. خیلی کم میکنه

آنتونی اوجی، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه ایالتی دلتا در آبراکا، نیجریه، گفت: پیاز ارزان است و به راحتی در دسترس است و به عنوان یک مکمل غذایی مصرف می شود. این گیاه دارای خواصی است که می تواند در درمان بیماران دیابتی استفاده شود.

کارشناسان این نظریه را روی موش ها آزمایش کردند. در مجموع، به سه گروه از موش‌هایی که از نظر پزشکی تشخیص داده شد که دیابت دارند، مقادیر متفاوتی از عصاره پیاز داده شد تا بررسی شود که آیا این عصاره اثربخشی دارو را افزایش می‌دهد یا خیر.

این مقادیر 200 میلی گرم، 400 میلی گرم و 600 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن بود. همچنین کارشناسان به سه گروه دیگر از موش هایی که دیابت نداشتند و قند خون طبیعی داشتند، دارو و پیاز دادند.

یافته ها نشان داد که سطح قند خون موش های دیابتی با مصرف 400 و 600 میلی گرم عصاره پیاز به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کاهش معنی داری نشان داد که به ترتیب 50 درصد و 35 درصد نسبت به سطح پایه کاهش یافت.
علاوه بر این، عصاره پیاز سطح کلسترول تام را در موش های دیابتی کاهش داد که 400 میلی گرم و 600 میلی گرم موثرترین آنها بود.

این آزمایش‌ها همچنین نشان داد که عصاره پیاز منجر به افزایش وزن موش‌های غیر دیابتی شد اما در موش‌های دیابتی نه.

به گزارش ایندیپندنت، اوجی توضیح داد: پیاز کالری بالایی ندارد. اما به نظر می رسد با افزایش متابولیسم بدن و افزایش اشتها باعث افزایش مصرف غذا می شود. اگرچه هنوز توضیحی در این مورد نداریم، اما باید مکانیسمی را بررسی کنیم که پیاز باعث کاهش قند خون می شود و تحقیقات بیشتر و دقیق تری در این زمینه مورد نیاز است.