نامزدهای جوایز امی 2024 اینجا هستند، “شوگان” با 25 نامزدی در صدر قرار گرفت.

نامزدهای جوایز امی 2024 اینجا هستند، شوگان با 25 نامزدی

به گزارش انتخابتو،با اعلام نامزدی امی 2024، سریال «شوگان» با 25 نامزدی در صدر این جایزه قرار گرفت و پس از آن «خرس» با 23 نامزدی در جایگاه دوم قرار گرفت.

مهر نوشت: «شوگان» شبکه اف ایکس پیشتاز شد که هیرویوکی سانادا و آنا ساوای بازیگران آن برای اولین بار نامزد دریافت این جوایز شدند و رکورد سریال کمدی «خرس» را با 23 نامزدی تا کنون شکست. این یک رکورد جدید برای بیشترین نامزدی در تاریخ امی بود و FX در مجموع 93 نامزدی از برنامه های مختلف خود دریافت کرد.

«خرس» که سال گذشته سوپراستار امی شد و 10 جایزه دریافت کرد، بازیگرانی چون جرمی آلن وایت، ایوو آدبیری، ایبون ماس باکراک، لیونل بویس و لیزا کولون زایاس در فهرست نامزدهای امسال حضور دارند.

موفقیت FX باعث شد بعد از Netflix با 107 نامزدی و HBO و Max با 91 نامزدی، دومین شبکه پر نامزد سال 2024 شود. این 2 شبکه برای اولین بار پس از چند دهه جزو 2 شبکه برتر نبودند.

علاوه بر «شوگان» و «خرس»، FX نامزدی سریال‌های کمدی نیز برای «سگ‌های انبار» شد.

پرمخاطب ترین سریال کوتاه مدت امسال سریال کارآگاه واقعی: کشور شبانه شبکه HBO با 19 نامزدی بود. برنامه زنده شنبه شب NBC با 17 نامزدی پیشتاز شد.

نتفلیکس با 18 نامزدی برای «تاج»، 13 نامزدی برای «ریپلی» و 11 نامزدی برای «بچه گوزن شمالی» پیشتاز شد.

این دومین مراسم امی خواهد بود که در سال 2024 برگزار می شود، زیرا اعتصابات در هالیوود باعث شد آکادمی تلویزیون برنامه سال 2023 خود را تا ژانویه امسال، درست در اواسط فصل اسکار، به تعویق بیندازد.

تقریباً 22000 عضو آکادمی تلویزیون از مجموع 229 سریال ارسالی در دسته های درام، کمدی و سریال های کوتاه بهترین سریال را انتخاب کردند. در سال گذشته 309 برنامه بررسی شد که نسبت به سال گذشته 33 درصد کاهش را در سال جاری نشان می دهد.

بخشی از این کاهش به دلیل کاهش حجم تولید است زیرا شبکه‌ها کمتر از سریال‌های اصلی حمایت می‌کنند، اما همچنین به این دلیل که اعتصابات سال گذشته باعث تاخیر در تولید و پخش سریال در سال 2025 شد. تولیدات امسال شامل «Dragon House» (و احتمالاً «The Last of Us» از HBO، «Boys» از ویدیو و «Bridgerton» از نتفلیکس است.

او امسال اولین نامزدی امی بازیگری خود را برای «فقط قتل‌ها در داخل ساختمان» در رقابت با بازیگرانی چون سلنا گومز، کوئینتا برانسون، آیو ادبیری، کریستن ویگ، مایا رودولف و جین اسمارت به دست آورد.

لیلی گلدستون و کالی ریس نیز اولین نامزدی امی خود را برای «زیر پل» و «کارآگاه واقعی» دریافت کردند. آنها دومین و سومین بازیگر داخلی هستند که در تاریخ 76 ساله این رویداد نامزد دریافت جایزه امی بازیگری شده اند. رایان گاسلینگ و داکوتا فانینگ نیز برای اولین بار برای «SNL» و «ریپلی» نامزد امی شدند.

امسال در بخش بهترین سریال درام، مجموعه های تلویزیونی «تاج»، «فال اوت»، «عصر طلایی»، «نمایش صبح»، «آقا و خانم اسمیت»، «شوگان»، «اسب های تنبل»، « «مشکل سه جنایت» در حال رقابت است و نامزدهای بهترین بازیگر مرد سریال درام عبارتند از: ادریس البا برای «هواپیما»، دونالد گلاور برای «آقا و خانم اسمیت»، والتون گوگینز و گری اولدمن برای «فال اوت». «اسب های تنبل»، هیرویوکی سانادا برای «شوگون» و دومینیک وست برای «تاج».

بهترین بازیگر نقش اول زن در سریال درام: جنیفر آنیستون برای نمایش صبحگاهی، کری کون برای دوران طلایی، مایا ارسکین برای آقا و خانم اسمیت، آنا ساوی برای شوگان، ایملدا استونتون برای تاج و غذای “صبح” ریس ویترسپون برنامه با فیلم».

در بخش بهترین سریال های کمدی، «ابت اولیه»، «خرس»، «زیاد هیجان زده نشو»، «قلمبه‌مزدها»، «فقط قتل‌های ساختمان»، «درخت نخل سلطنتی»، «سگ‌های انبار» و در بهترین بازیگر مرد در بخش سریال‌های کمدی، «What in the Shadows» We Do»، مت بری برای «آنچه در سایه انجام می‌دهیم»، لری دیوید برای «خیلی هیجان‌زده نشو»، استیو مارتین برای «Just Murders Inside» ساختمان، مارتین شورت برای «فقط قتل‌ها در داخل ساختمان»، جرمی آلن برای «خرس» وایت، دفارو ون‌آ تای برای «سگ‌های انبار» و کوئینتا برانسون برای «ابوت ابتدایی» بهترین بازیگر زن در سریال کمدی. در بخش، ایوو آدابیری برای “خرس”، سلنا گومز برای “فقط قتل در داخل ساختمان”، مایا رودولف او با “غارت” و جین اسمارت با “خرس” به رقابت پرداختند. Paychecks» و کریستن ویگ برای «Palm Royale».

«فارگو»، «درس‌های شیمی»، «ریپلی» و «کارآگاه واقعی» در بخش بهترین مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونی نامزد شدند، در حالی که مینی‌سریال‌های مت بومر «مسافران»، «بچه گوزن» و ریچارد ریچاردز در بهترین نقش اول نامزد شدند. گاد بهترین بازیگر زن در بخش مینی سریال یا فیلم تلویزیونی به جان هام برای «فارگو»، اندرو اسکات برای «ریپلی»، تام هالندر برای «دعوا: کاپوتی علیه قوها» و بهترین بازیگر زن برای بهترین بازیگر زن در یک سریال اهدا شد. مینی سریال یا دسته فیلم تلویزیونی. جودی فاستر، بری لارسن برای «کارآگاه واقعی»، جونو تمپل برای «فارگو»، سوفیا ورگارا برای «گریسالدا» و نائومی واتس برای «سرنوشت: کاپوتی علیه قوها» نامزد شدند.

«مردان ایکس 97»، «سیمپسون‌ها»، «برگر باب»، «سلطنت مردگان خوار» و «سامورایی چشم آبی» نیز نامزدهای بهترین سریال انیمیشن شدند.

مراسم معرفی و معرفی برندگان برای هفتاد و ششمین دوره جوایز امی در تاریخ 15 سپتامبر برگزار می شود.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین