نقش تعیین کننده داروسازان در زنجیره سلامت کشور

نقش تعیین کننده داروسازان در زنجیره سلامت کشور

محمدرضا آذربایجانی به مناسبت روز جهانی داروساز در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، درباره نقش و اهمیت داروسازان در زنجیره درمانی کشور، اظهار کرد: زنجیره درمان سه طرف اصلی دارد: بیمار، پزشک و داروخانه. داروساز یکی از عوامل مهم و اساسی در زنجیره درمان کشور است.

هر چه رابطه بین سه طرف، بیمار، پزشک و داروساز قوی‌تر و منسجم‌تر باشد، سلامت مردم بیشتر تضمین می‌شود و تضعیف هر یک از این سه طرف قطعاً کل زنجیره درمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. .

رئیس انجمن داروسازان اصفهان با بیان اینکه داروسازان به عنوان یکی از زنجیره های سلامت نقش تعیین کننده ای دارند، ادامه داد: کم بها دادن به نقش داروسازان در زنجیره درمان و سلامت موجب تضعیف ارتباط با پزشک و ارائه خدمات به بیمار می شود. نتیجه ای که مثلث درمانی برای آن خوب نخواهد بود.

آذربایجانی با اشاره به استانداردهای دارویی کشور گفت: رشته داروسازی یکی از شاخه های علمی بوده است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور رشد چشمگیری داشته و همگام با تحولات جهانی بوده و این نشان دهنده توسعه کشور ترکیه است. . پیشرفت روزافزون حوزه داروسازی در چند دهه اخیر.

وی در خصوص مطالبات تولیدکنندگان دارو گفت: تنها خواسته ما از مسئولان دولت چهاردهم این است که وزارت بهداشت، درمان و امور پزشکی تنها مدیر و مسئول اجرایی مشکلات سلامت کشور به ویژه دارویی باشد. و مسئول قوانین کمیسیون بهداشت و پزشکی مجلس بزرگ ترکیه است. زیرا مداخلات نامناسب توسط افراد غیر متخصص ممکن است باعث اختلال در زنجیره تامین دارو شود.