نکات طلایی برای نگهداری از گل های حسن یوسف

نکات طلایی برای نگهداری از گل حسن یوسف

حسن یوسف یکی از گیاهان بسیار زیبا و مخملی است که طرفداران زیادی دارد و اغلب در بین گیاهان آپارتمانی دیده می شود. این گل زیبا مانند همه گل ها نیاز به مراقبت و نگهداری دارد و برای داشتن حسن یوسفی شاداب و با نشاط لازم است نکاتی در مورد شرایط نگهداری از این گل بدانید.

امروزه با فراگیر شدن آپارتمان نشینی و از بین رفتن باغ ها و باغ ها، افراد ترجیح می دهند از گل های زیبا و سبز در محیط آپارتمان استفاده کنند و در محیط کوچک خانه احساس وسعت و وسعت را ایجاد کنند. اما نگهداری از گیاهان در آپارتمان کار ساده ای نیست و باید به نکات خاصی توجه کرد تا گیاهان همیشه شاداب بمانند و بتوانند خانه شما را شاداب کنند. نور، خاک مناسب، کود، میزان آبیاری و … در مراقبت از گیاهان خانگی مهم است. عوامل مختلفی از جمله نقش دارند.

حسن یوسف یکی از گیاهان بسیار زیبا و مخملی است که طرفداران زیادی دارد و اغلب در بین گیاهان آپارتمانی دیده می شود. این گل زیبا مانند همه گل ها نیاز به مراقبت و نگهداری دارد و برای داشتن حسن یوسفی شاداب و با نشاط لازم است نکاتی در مورد شرایط نگهداری از این گل بدانید. اگر گیاه حسن یوسف در خانه خود دارید فراموش نکنید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

1- دما

گل حسن یوسف به دمای متوسط ​​نیاز دارد. بهترین دما برای گل حسن یوسف بین 15 تا 25 درجه سانتیگراد است. هوای بسیار سرد باعث یخ زدگی حسن یوسف می شود و هوای بسیار گرم باعث تیره شدن ساقه های این گل و ایجاد قارچ می شود. بهتر است گیاه حسن یوسف را در قسمتی از خانه دارای تهویه مطبوع نگهداری کنید. اگر گیاه حسن یوسف را بیرون از خانه، بالکن یا باغ نگهداری کرده اید، بهتر است در زمستان آن را به داخل خانه منتقل کنید و کنار پنجره ای قرار دهید که نور کافی برای جلوگیری از یخ زدن گیاه داشته باشد.

2- دیگران

گل حسن یوسف به نور مستقیم بسیار حساس است و بهتر است در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد. بهترین مکان برای قرار دادن حسن یوسف در خانه یا محل کارش، تراس جنوبی یا پشت پنجره در ضلع جنوبی ساختمان است. نور کم برای حسن یوسف باعث سبز شدن گیاه می شود، برگ های حسن یوسف زرد و پژمرده می شوند و نور غیر مستقیم متوسط ​​تا زیاد بهترین گزینه برای این کار است.

3- آبیاری

گیاه حسن یوسف به آب زیادی نیاز دارد و قبل از آبیاری گیاه مفید است که خاک را با انگشت چک کنید و در صورت خشک بودن آن را آبیاری کنید. یکی از بزرگترین دشمنان حسن یوسف، آبیاری معیوب است. در تابستان و زمستان که محیط تهویه مناسبی ندارد بهتر است از آبیاری زیاد خودداری شود. آبیاری زیاد باعث تیره شدن ساقه های حسن یوسف و قارچی شدن گیاه می شود.

4- خاک

بهترین خاک برای گیاه حسن یوسف خاک سبک، با زهکشی خوب و غنی است. برای بدست آوردن بهترین خاک برای این گیاه از ماسه شسته، خاک برگ، کود حیوانی پوسیده و خاک باغچه به نسبت مساوی استفاده کنید.

5- رطوبت

حسن یوسف به رطوبت متوسطی نیاز دارد و می توانید برای تامین رطوبت گیاه، برگ ها را اسپری کنید. اگر هوا خیلی خشک است، می توانید از جزیره برای تامین رطوبت حسن یوسف استفاده کنید. به عبارت دیگر، یک بشقاب بزرگتر زیر گلدان قرار دهید، آن را با سنگریزه های بزرگ پر کنید و زیر سنگ ها آب بریزید. سپس گلدان گل را روی سنگریزه ها قرار دهید.

6- لقاح

بهتر است در فصل بهار و تابستان که فصل رویش گیاه است هر دو هفته یکبار گیاه حسن یوسف را با کودهای مخصوص یا کودهای NPK تقویت کرد. به خصوص در فصل بهار که رشد فعال گیاه شروع می شود به آن کود بدهید و حتما گیاه را هرس کنید تا در طول سال حسن یوسفی شاد و سرحال داشته باشید.

7- تعویض قابلمه

بهتر است هر 6 ماه یکبار زهکشی گلدان حسن یوسف را بررسی کنید تا ببینید ریشه در می آید یا خیر. در صورت بیرون زدگی ریشه ها حتما گلکاری کنید. به طور کلی بهتر است گلدان حسن یوسف را سالی یک بار عوض کنید.