همکاری بیمه سلامت و سازمان غذا و دارو برای تامین شیرخشک کودکان

همکاری بیمه سلامت و سازمان غذا و دارو برای تامین

علیرضا رستمی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سازمان غذا و دارو در سال 1402 اقدامات لازم را برای اصلاح سیاست های ارزی کارخانه لبنی انجام داد، اظهار کرد: سازماندهی شده است و رژیم گرفتم

وی ادامه داد: برای جلوگیری از هزینه های اضافی برای مصرف کنندگان، مقرر شد حمایت های دولتی به جای کارخانه داروسازی به سمت مصرف کننده نهایی سوق داده شود و تحویل شیرخشک به مصرف کننده نهایی آسان شود. یارانه خواهد شد.

مدیرکل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: بیمه سلامت در این زمینه حمایت و همکاری خوبی داشته و مقرر شد بیمه سلامت مابه التفاوت 10 جعبه دارو را پرداخت کند. . شیرخشک مصرفی کودکان زیر دو سال

رستمی ادامه داد: نرخ تبدیل ماده اولیه شیرخشک برای مصرف کننده نهایی تا 10 قوطی تغییر نمی کند، همچنین لازم است بدانید که یک کودک حتی یک کودک در ماه بیش از 10 قوطی شیر مصرف نمی کند. او می تواند به طور متوسط ​​در ماه از 8 جعبه شیر خشک استفاده کند. اما اگر کودک به بیش از 10 جعبه شیرخشک نیاز داشته باشد، خانواده او توانایی خرید آن را دارند اما نمی توانند از حمایت بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی ممکن است تخلفاتی رخ دهد و داروخانه با وجود داشتن سهمیه خرید شیرخشک یارانه ای، از ارائه شیرخشک یارانه ای خودداری کند، اما باید توجه داشت که تعداد این داروخانه ها بسیار کم است و کمتر از 0.5 درصد را پوشش می دهد. داروخانه ها امکان پذیر است و داروخانه ها همکاری بسیار خوبی در این زمینه دارند، این مسائل رصد می شود و قطعا با متخلفان برخورد خواهیم کرد.