«هگمتانه» ثبت جهانی شد – انتخابتو

هگمتانه ثبت جهانی شد انتخابتو

به گزارش انتخابتو، در چهل و ششمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که هم اکنون در دهلی نو برگزار می شود، پرونده ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» بررسی و محوطه تاریخی «هگمتانه» نیز به این فهرست اضافه شد. در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

مهر در گزارشی نوشت: در اجلاس میراث جهانی یونسکو که از 21 تا 31 تیرماه در دهلی نو برگزار می شود، 19 محوطه تاریخی و فرهنگی، 4 محوطه طبیعی و 2 محوطه مختلط (تاریخی و طبیعی) انتخاب می شوند. 10 اوت) شامل خواهد شد. در حالی که پردیس هایی که قرار است در فهرست میراث جهانی ثبت شوند توسط یونسکو مورد بررسی قرار می گیرند، هر دو پردیس برای اصلاحات قابل توجه در عرصه و عمومی مورد بررسی قرار می گیرند.

من باید بگویم؛ در چهل و ششمین کمیته میراث جهانی، پرونده ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» به عنوان تنها پرونده ایران و در نهایت «هگمتانه» مورد بررسی قرار گرفت. بزرگترین محوطه تاریخی ایران به فهرست میراث جهانی اضافه شد و بیست و هشتمین مورد ثبت جهانی این کشور را رقم زد.

علاوه بر این، مواردی مانند دادگاه سلطنتی بورکینافاسو، محور مرکزی پکن در چین، شهر تاریخی گدی و محوطه باستانی در کنیا، غارهای پارک ملینا در مالزی، منظر فرهنگی سایت باستانی آل فاو در عربستان سعودی، میراث نلسون ماندلا وجود دارد. پارک تاریخی فوهاربات در تایلند در فهرست نهایی ثبت جهانی مکان‌ها در جنوب آفریقا قرار گرفته است.

2333216

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین