واردات 10 میلیون دوز واکسن کرونا؛ اولین اقدام رئیس جمهور در ابتدای دولت

واردات 10 میلیون دوز واکسن کرونا؛ اولین اقدام رئیس جمهور

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدبهرام عین اللهی با تشریح تدابیر ویژه رئیس جمهور شهید در حوزه بهداشت و درمان با بیان اینکه دولت سیزدهم کشور را در فضایی تحویل گرفت که روزانه 700 فوتی بر اثر کرونا اتفاق می افتد، گفت: رهبر معظم انقلاب کاری کردند. بیانیه زیر: شروع کار دولت بود که اولویت اول شما کنترل کرونا باشد و آیت الله رئیسی نه روز داشت و نه شب.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان تنها 18 میلیون دوز واکسن به مردم تزریق شده بود، افزود: وی به موضوع کمبود واکسن پرداخت و پس از گفتگو با رئیس جمهور چین، اولین محموله واکسن، 10 میلیون دوز را انجام داد. ، وارد کشور شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در حالی که 50 هزار ویزیت بیمارستانی، 20 هزار بستری، 8 هزار بیمار بدحال داشتیم، روزانه فقط 70 هزار دوز واکسن تزریق می شد و برخی صحبت از رفتن به ارمنستان و سایر کشورها برای واکسیناسیون داشتند.

عین اللهی خاطرنشان کرد: با توصیه آیت الله رئیسی نهضت واکسیناسیون همگانی ایجاد شد و با استفاده از همه امکانات کشور با بسیج مراکز، مساجد، مساجد، استادیوم ها و پایگاه های بسیج، مردم را بسیج کردیم و واکسیناسیون روزانه را افزایش دادیم. 1,600,000 دوز.

وی ادامه داد: در حالی که قبل از دولت سیزدهم تعداد جان باختگان کرونا 122 هزار نفر بود، در این دولت به 20 هزار نفر رسید. فرماندهی شهید آیت الله رئیسی در ستاد کرونا برجسته بود و با این فرماندهی بود که کرونا تحت کنترل قرار گرفت.

وزیر بهداشت افزایش دو برابری تخت های وانت در ایام کرونا را از دیگر خاطرات شهید رئیسی دانست و گفت: آمیکرون بیشتر کودکان را پوشش می‌داد و کمبود تخت‌های ویژه برای کودکان داشتیم که با دستور رئیس‌جمهور این تخت‌ها از 500 تخت به 1000 تخت افزایش یافت تا در زمان شیوع کرونا مشکلی برای کودکان ایجاد نشود.

15 هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان سال افتتاح می شود

عین اللهی از ایجاد 15 هزار تخت جدید بیمارستانی تا پایان سال خبر داد و افزود: آیت الله رئیسی برای سلامت مردم اهمیت زیادی قائل شد و بر افتتاح پروژه های ناتمام تاکید کرد.

16 هزار تخت بیمارستانی در دوران ریاست جمهوری وی افتتاح شد و تا پایان امسال 15 هزار تخت جدید افتتاح می شود که این دستاوردها در تاریخ سلامت بی سابقه است.

وزیر بهداشت در ادامه سخنان خود اینگونه بیان کرد: افتتاح پروژه هایی که روی زمین مانده بود با اقدامات و تاکید ایشان میسر شد که نمونه آن راه اندازی بیمارستان ولی عصر اراک است که برای مدتی بر زمین مانده است. سالها و ما منتظر آن بودیم. قرار بود به دستان مبارکش باز شود، اما این نعمت را نداشتیم و اکنون آماده استفاده است.

سوء استفاده از بیمارستان مهدی توسط عین اللهAj) و 34 سال بعد غدیر تهران و بیمارستان شهریار از دستاوردهای دولت سیزدهم بود و خاطرنشان کرد: شهید رئیسی بر تکمیل و تکمیل پروژه هایی که سال ها روی زمین مانده بود اصرار داشت و بسیاری از این پروژه ها بود. در این دولت تکمیل شد. به بهره برداری رسید.