واکسن روتاویروس در چه سنی و چند بار باید به کودکان تزریق شود؟

واکسن روتاویروس در چه سنی و چند بار باید به

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدواکسن روتاویروس این دارو به صورت خوراکی و همزمان با واکسن های همان گروه سنی در دو، چهار و شش ماهگی به جمعیت هدف داده می شود.

واکسن روتاویروس پنج برابر (سه گانه، هپاتیت) با واکسن خوراکی فلج اطفال در دو ماه ب.، هموفیلی آنفولانزا) و پنوموکوک تزریقی، همچنین این واکسن هر چهار ماه یکبار، واکسن خوراکی فلج اطفال پنج بار با واکسن تزریقی فلج اطفال و پنوموکوک این واکسن که به نوزادان تزریق می شود، همراه با واکسن خوراکی فلج اطفال، واکسن تزریقی فلج اطفال و واکسن پنج ظرفیتی فلج اطفال به جمعیت هدف در سن شش ماهگی تزریق می شود.

روتاویروس عامل عفونت دستگاه گوارش است و یکی از شایع ترین علل اسهال در بین نوزادان و خردسالان در جهان محسوب می شود. روتاویروس در کودکان شدیدتر از بزرگسالان است و این ویروس علاوه بر اسهال شدید باعث التهاب معده و روده می شود و با استفراغ، تب، درد شکم همراه است که می تواند منجر به کم آبی بدن شود.

روتاویروس دو روز پس از ظهور علائم در مدفوع بیمار یافت می شود مدفوعی_دهانی و از طریق تماس نزدیک بین افراد منتقل می شود. این بیماری می تواند از یک فرد بیمار، یک ناقل سالم (فردی که به میکروب آلوده است اما علائم بیماری را نشان نمی دهد) و اشیاء آلوده به ترشحات بدن سرایت کند. این ویروس می تواند هفته ها روی سطوحی که ضد عفونی نشده اند زنده بماند. یا ماه ها

کودکان بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند روتاویروس و بیماری روتاویروس این بیماری در کودکان سه ماهه تا سه ساله واکسینه نشده و همچنین در برخی از کودکان رخ می دهد. بزرگسالان مانند: افراد مسن و افراد با سیستم ایمنی ضعیف در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت هستند روتاویروس مانند آن