ورود گردشگران و خودروها به پارک ملی بوجاگ ممنوع است

ورود گردشگران و خودروها به پارک ملی بوجاگ ممنوع است

رئیس اداره پارک ملی زمینی دریایی بوجاق با پرداختن به مسدود شدن مسیرهای آفرود به کیاشهر گفت: هرگونه گردشگر و خودروهای آفرودی که وارد منطقه حفاظت شده پارک ملی بوجاق شوند به خارج از منطقه هدایت می شوند. پس از مشاهده

انتخابتو، احسان باقری پور امروز پانزدهم شهریور ماه در گفت وگو با ایسنا، درباره ورود گردشگران به منطقه امن و حفاظت شده پارک ملی بوجاق در حوالی پاسگاه گشت سپیدرود، اظهار کرد: ورود مسافران زیاد است. به استان گیلان به دلیل تعطیلات و تعطیلات و تراکم وسایل نقلیه نیز با تراکم وسایل نقلیه و گردشگر در مناطق مختلف در محدوده حفاظت از محیط زیست مواجه است.

افسر سپیدرود با بیان اینکه خودروهای حوزه استحفاظی پارک ملی آفرود بوجک در محدوده منطقه حفاظت شده نبوده، متعلق به خانواده بوده، 4 خودروی خانواده در منطقه حضور دارند که به محض دریافت گزارش، مامور سپیدرود کلانتری بلافاصله این افراد را از منطقه حفاظت شده خارج کرد.

رئیس اداره پارک ملی بوجاق درباره اقدامات حفاظتی این اداره گفت: پیش از این جاده آفرود ورودی منطقه زیباکنار به کیاشهر بسته و از ورود خودروهای آفرود به منطقه جلوگیری شد. دستور قضایی دخالت نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی

باقری پور با تاکید بر اینکه باید با این حجم از ورود مسافران به استان تدابیر ویژه ای اتخاذ شود، گفت: پارک های ملی، سواحل، جنگل ها، مناطق باز و مسیرهای گردشگری در سراسر استان به دلیل تراکم گردشگران و وسایل نقلیه در معرض آسیب و حجم زباله هستند. . از سوی دیگر گردشگران نیز نیازمند مشارکت در حفاظت از محیط زیست و مناطق گردشگری هستند.

وی با اشاره به تداوم گشت و کنترل زیست محیطی در مناطق تحت مدیریت، افزود: مسیر پارک ملی بوجاق نیز یک مسیر گردشگری است و گشت و کنترل در پارک ملی بوژاگ توسط همکاران به صورت مستمر ادامه دارد، اما شدت اقدامات حفاظتی، حضور دوستداران محیط زیست در تمام ساعات شبانه روز وجود ندارد.

کیاشر رئیس اداره پارک ملی خشکی دریایی بوجاق افزود: محیط بانان و همکارانشان در اداره پارک ملی بوجاق باید در زمینه شکار و صید، پیشگیری از آتش سوزی، تصرف و سایر اقدامات حفاظتی به گشت زنی، کنترل و اقدامات لازم بپردازند.

باقری پور از محیط بانان و اهالی منطقه خواست در صورت ورود به مناطق حفاظت شده در هر ساعت از شبانه روز و وارد شدن خسارت به طبیعت و حیات وحش مراتب را به شماره 01383324626 اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان اطلاع دهند. اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

انتهای پیام

به گزارش سلامنو