پاسخ به سوال میلیون دلاری / هر چند وقت یکبار باید گیاهان را آبیاری کنم؟

پاسخ به سوال میلیون دلاری هر چند وقت یکبار

پاسخ به سوال میلیون دلاری هر چند وقت یکبار

بعد- مطمئناً در طول زندگی خود این سؤال را پرسیده اید: “چند وقت یکبار به گیاهانم آب بدهم؟” باید بگوییم که پاسخ آسانی برای این سوال وجود دارد، اما متأسفانه صادقانه ترین پاسخ «بستگی دارد» است. اما قوانین کلی وجود دارد که به شما کمک می کند تا گیاهان خود را مرطوب نگه دارید.

به گزارش گاردین؛ درست مانند انسان، گیاهان برای بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی خود به آب نیاز دارند و گیاهان مختلف نیازهای متفاوتی به آب دارند. به عنوان مثال، رزماری در شرایط خشک بهترین رشد را دارد (و به آبیاری کمی نیاز دارد)، در حالی که شاهی آبی حتی زمانی که تا حدی در مواد غوطه ور باشد می تواند رشد کند. بنابراین برنامه آبیاری شما به محصولی که می روید، شرایطی که در آن رشد می کنید و آب و هوا بستگی دارد.

بدیهی است که در مواقع بارندگی کمتر و در مواقعی که هوا گرم است به آبیاری بیشتر نیاز داریم. صبح بهترین زمان برای آبیاری گیاهان است. صبح بهترین زمان برای شروع مطالعه است. از آبیاری در وسط روز خودداری کنید زیرا آب سریعتر تبخیر می شود. عصرانه نیز یک گزینه است، اما بدانید که اگر نرم تنان زیادی مانند حلزون در باغ خود دارید، آبیاری عصرانه فقط برای آنها مفید است.

آبیاری مکرر و سبک تر، ریشه های گیاهان شما را تشویق می کند تا به سطح خاک نزدیک تر شوند، در حالی که آبیاری سخاوتمندانه اما نادر، ریشه ها را تشویق می کند تا عمیق تر در خاک رشد کنند، چیزی که باید به دنبال آن باشید. باز هم، این رویکرد باید بسته به گیاه و آب و هوا متفاوت باشد. به عنوان مثال، کاهو باید به طور مکرر در گرم ترین فصل تابستان آبیاری شود تا با استرس گرمایی که در معرض آن قرار دارد، مقابله کند.

بیشتر مردم از ظروف پلاستیکی بازیافتی استفاده می‌کنند زیرا به راحتی در دسترس هستند، اما اگر از ظروف سفالی متخلخل (با کف متصل) استفاده می‌کنید، آب کندتر تخلیه می‌شود و برای زمانی که برای چند روز دور هستید عالی است. به طور کلی نیازهای آبی باغ خود را در نظر بگیرید. یک ظرف یا بشکه بزرگ برای جمع آوری آب باران در نظر بگیرید که می توان از آن برای آبیاری گیاهان استفاده کرد، به خصوص اگر گیاهان شما آب لوله کشی را ترجیح می دهند.

برای کمک به حفظ رطوبت، بسترها و ظروف سبزیجات خود را مالچ کنید یا بپوشانید. و هنگام انتخاب گیاهان برای افزودن به فضای رشد خود، کاشت گیاهان چند ساله که پس از استقرار به آب کمتری نیاز دارند، مانند ریواس را در نظر بگیرید.


* پوشش یا مالچ خاک را می توان پوشش سست نامید که برای اهدافی مانند تثبیت شن و ماسه جاری در زمین های بیابانی استفاده می شود. اصولاً در علم جنگل، پوشش زمین به معنای پوشش سبک و نرم سطح خاک است. این امر باعث حذف یا کاهش رقابت با گیاهان علفی رقیب، مهاجم و نامطلوب می شود.