پرداخت بیش از 40 میلیارد تومان برای تشخیص/ درمان ناباروری بیش از 93 هزار بیمار خصوصی

12 داروی رایج شیمی درمانی برای بیماران سرطانی به بسته

انتخابتو، محمدحسین صفری امروز – چهارشنبه دوم آبان – در نشست خبری اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان، اظهار کرد: در تاریخ 12 آبان 1373 قانون بیمه عمومی به تصویب رسید و هر سال 12 آبان، روز ملی سلامت، روز بیمه نامیده می شود و امسال سی امین سالگرد تصویب این قانون است.

بیمه سلامت یکی از بیمه های درمانی پایه است که تقریبا نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می دهد. بیمه های پایه بر اساس قوانین هیأت عالی بیمه سلامت کشور فعالیت می کنند و بیمه های درمان پایه مشمول این قوانین می باشند. در حال حاضر 90 درصد هزینه های درمان در بستری و 70 درصد درمان سرپایی تحت پوشش بیمه است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه تعرفه دولتی نیز در بین پوشش های سلامت بیمه های پایه لحاظ شده است، گفت: در سال های اخیر اقدامات مهمی در بیمه سلامت انجام شده است؛ در این راستا در سال های اخیر اقدامات مهمی در زمینه بیمه سلامت انجام شده است. یکی از مهمترین اقدامات بیمه پایه گذار به نسخه الکترونیکی از دی ماه 1400 است که زیرساخت تمامی طرح های تحول در حوزه سلامت است.

صفری ادامه داد: نزدیک به 100 درصد نسخه های بیمه سلامت صادر شده توسط استان اصفهان الکترونیکی است، در واقع 98 درصد نسخه ها به صورت آنلاین و دو درصد به صورت غیر حضوری ثبت می شود که در شرایط خاص مانند قطعی برق، اینترنت و مشکلات سازمانی دو درصد از نسخه ها خارج می شود. . با این حال، نسخه نهایی کاغذی صادر شده باید به صورت الکترونیکی توسط پزشک و داروخانه تایید شود.

کدام افراد به صورت رایگان بیمه می شوند؟

از دیگر اقدامات خوب انجام شده در بیمه سلامت می توان به ارائه بیمه نامه رایگان به بسیاری از اقشار از جمله ساکنان روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر، ضعیف ترین اقشار جامعه و رده پنجم پایین اشاره کرد. بیمه نامه رایگان برای بیماران پردرآمد، خاص و درمان نشده، نیازمندان به کمک، خانواده شهدا و جانبازان (ایثارگران)، زندانیان و افراد بی خانمان در صورتی که این افراد فاقد هرگونه پوشش اولیه بیمه ای باشند، صادر می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 900 هزار نفر در استان اصفهان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: بیمه برای بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر رایگان است و تخفیف و مبلغ پرداختی در نظر گرفته شده است. تا 50 درصد این مالیات ها به ترتیب 20، 30، 40 و 50 درصد است.

صفری افزود: شهروندان می توانند برای اطلاع از بیمه پایه خود کد دستوری 1666* را شماره گیری کنند و در صورت عدم پوشش با مراجعه به سامانه bimehsalamatiranian.ir نسبت به دریافت بیمه نامه اقدام کنند.

با بیان اینکه ایجاد صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج یکی از اقدامات موثر بیمه سلامت در سال های اخیر است. این صندوق در آبان ماه سال 1401 به بهره برداری رسید و در حال حاضر 127 بیماری از جمله سرطان، ام اس، تالاسمی و سکته مغزی تحت پوشش این بیمه قرار دارند و این بیماران پس از درمان ناپذیر شدن از طریق بیمه پایه و تکمیلی می توانند از طریق صندوق از کمک برخوردار شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان ادامه داد: هزینه های بستری و درمان 20 مورد از 127 بیماری ذکر شده در بیمارستان های دولتی رایگان است و هزینه های همراه بیمار جزو هزینه های درمان بیمار نمی باشد. بیمه سلامت استان اصفهان بیش از 8 هزار میلیارد به صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج پرداخت کرده و رتبه تنها کشوری در پرداخت این صندوق را به خود اختصاص داده است.

صفری با بیان اینکه بیش از 93 هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان شناسایی شده است، گفت: برای این بیماران بسته خدماتی تعریف می شود و در هنگام مراجعه به داروخانه ها و مراکز خدماتی برای این بیماران تخفیف الکترونیکی اعمال می شود.

در حالی که هزینه درمان ناباروری در کنار سایر اقدامات در چند سال اخیر تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، این درمان تا قبل از قانون جمعیت جوان تحت پوشش بیمه سلامت قرار نداشت، اما اکنون تحت پوشش و پوشش بیمه سلامت قرار دارد. به شکلی خاص خواهد بود.

پرداخت بیش از 40 میلیارد تومان برای درمان ناباروری

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان افزود: در بیمه هزینه های درمان ناباروری و ناباروری، تعرفه عمومی مدنی مبنا قرار می گیرد و برای اولین بار در کشور از ابتدای دی ماه هزار و 400 مورد ناباروری تحت پوشش بیمه ناباروری قرار گرفته است. خدمات درمانی در داخل سازمان بیمه سلامت ارائه می شود و زوجین با 90 درصد تعرفه دولتی و 90 درصد تحت پوشش بیمه غیردولتی امکان بهره مندی از خدمات درمان ناباروری تحت تعهد بیمه سلامت را دارند. تعرفه عمومی در مراکز عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه.

صفری با بیان اینکه بیمه سلامت استان اصفهان تاکنون بیش از 40 میلیارد تومان برای تامین هزینه های ناباروری و ناباروری پرداخت کرده است، توضیح داد: از دیگر اقدامات در حال بررسی می توان به درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در کشور اشاره کرد. مراکز در سال 1403 درمان این کودکان در بیمارستان های دولتی به صورت رایگان انجام شد، بیمه سلامت آماده درمان رایگان سالمندان بالای 60 سال شد و این موضوع به عنوان توصیه مطرح شد. .

وی با بیان اینکه 6 هزار مرکز و 2 هزار مرکز در استان اصفهان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، ادامه داد: پرداخت بیمه به دستگاه های خدمات رسان یکی از مشکلات بود، اما پرداخت بیمه سلامت در 3 تا 4 سال گذشته افزایش یافته است. تا امروز .

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: سامانه شکایات بیمه سلامت برای خدمات رسان و بیمه شدگان فعال است و مردم می توانند با مراجعه به این سامانه شکایت کنند. در مدت کوتاهی دو روزه میزان رضایت بیمه شدگان از بیمه سلامت استان به 80 درصد رسید که اتفاق مثبتی است.