پوران درخشنده: باید سربلند باشیم و از میراث فرهنگی و گذشته خود پاسداری کنیم

پوران درخشنده باید سربلند باشیم و از میراث فرهنگی و

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، پوران درخشنده کارگردان سینما و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری سومین جشنواره این جشنواره گفت: به نظر من برگزاری این جشنواره یک پروژه است. رویدادی بسیار زیبا و ارزشمند که قادر خواهد بود آثار تاریخی و تمدنی و حوزه میراث فرهنگی را به نسل های مختلف معرفی کند. بنابراین به نظر می رسد این جشنواره نیاز به حمایت کامل دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، درخشنده گفت: یکی از مهم ترین مولفه های این جشنواره، انتقال فرهنگ به نسل های جوان است، اما حقیقت این است که در این زمینه آنچه در گذشته داشته ایم و داشته ایم کم داریم. در گذشته مهم است، اما ما ارتباط درستی بین آن برقرار نکرده ایم. جشنواره میراث فرهنگی گام بزرگی در ارتقای میراث فرهنگی برداشته است و باید از این حرکت قدردانی کرد.

جشنواره باید در همه استان ها برگزار شود

هیئت داوران بخش فیلم جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی در ادامه سخنان خود گفت: این جشنواره به قدری مهم است که به نظر می رسد باید در همه استان ها برگزار شود و کل کشور درگیر این جشنواره و مسائل مربوط به آن باشد. به نظر من این جشنواره باید به گونه ای برنامه ریزی شود که این جشنواره در هر منطقه و استانی برگزار شود و میراث فرهنگی آن به همگان معرفی شود تا همه افراد جامعه به ویژه جوانان بیشتر با آن آشنا شوند. میراث گذشته .

وی همچنین به اهمیت آوردن میراث فرهنگی و هویت تاریخی و تمدنی اشاره کرد و افزود: باید به میراث فرهنگی خود افتخار کرده و در گذشته آن را حفظ کنیم. آنچه ارزشمند است این است که این نسل باید ارث ببرد و از آن مراقبت کند. دیر شروع شد، اما پیشرفت خوبی است. امروز سازمان های مختلف باید به کمک بیایند و از این جشنواره حمایت کنند.

تقویت مشارکت فرهنگی با بین المللی کردن جشنواره

درخشنده با توجه به تشابهات فرهنگی با کشورهای منطقه، ادامه داد: میراث فرهنگی ایران متعلق به همه بشریت است و کشورهای مختلف این میراث را بسیار دوست دارند. ما با کشورهای مختلف مشارکت فرهنگی داریم و با توجه به اینکه سومین جشنواره این جشنواره در سطح بین المللی برگزار می شود، فرصت بسیار خوبی برای گسترش تعامل فرهنگی ایران با کشورهای منطقه است و باید از این فرصت استفاده کرد.

این کارگردان سینما درباره اهمیت برگزاری جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی نیز بیان کرد: این جشنواره حرکتی ارزشمند و ارزشمند است که می توان آن را گسترش داد تا همگان با این میراث بیشتر آشنا شوند. ما این ظرفیت را از گذشته داریم و باید از آن محافظت کنیم، این ظرفیت را به نسل جدید معرفی کنیم و فرهنگ را به نسل های جوان منتقل کنیم. البته این موضوع با یک جشنواره امکان پذیر نیست و این حرکت ها نیاز به گسترش دارد.

درخشنده با توجه به نقش فناوری‌ها و رسانه‌های نوین در ارتقای میراث فرهنگی، گفت: رسانه‌ها و فناوری‌های نوین بسیار مهم هستند و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. اکنون نسل جدید با رسانه ها و فناوری های جدید عجین شده است و در برگزاری جشنواره باید از این فرصت استفاده کرد تا میراث فرهنگی از طریق این رسانه ها به نسل جدید معرفی شود و از فناوری ها، هوش مصنوعی و رسانه های جدید استفاده شود.

وی همچنین به برپایی این جشنواره در استان ها اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت هایی که در هر منطقه و استانی وجود دارد باید این ظرفیت ها را به همگان ارتقا دهیم. از طریق این جشنواره باید استعدادهای هر استان شناسایی و به همگان معرفی شوند. اگر جشنواره در سطح منطقه ای و استانی برگزار شود، ارتباط بین استان ها ایجاد می شود و می توانیم ریشه آن را پیدا کنیم.

یکی از اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی در پایان سخنان خود به مشکلات احتمالی پیش روی این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره در مسیر بین المللی شدن است، بنابراین قطعاً ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم. ما وارثان یک تمدن بزرگ هستیم و این مشکلات و مشکلات باید حل شود. یکی از مشکلات احتمالی که ممکن است این جشنواره با آن مواجه شود، مسائلی مانند بودجه و اعتبار است که باید اعتبار مناسبی برای این جشنواره تخصیص داد. موضوع دوم استفاده از پژوهش، مطالعه و برنامه ریزی قوی است که باید به عنوان پشتوانه در این جشنواره مورد توجه قرار گیرد.

۲۴۴۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین