طرز تهیه خوشمزه ترین کیک سیب و دارچین را اینجا بخوانید!

طرز تهیه خوشمزه ترین کیک سیب و دارچین را اینجا

برای فرار در تمام دنیا کیک ها با میوه، خامه، شکلات، پنیر و … درست می شوند. از جمله دسرها و شام های خوشمزه و لذیذی است که با مواد مختلفی تهیه می شود که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. کیک های میوه ای به دلیل طعم میوه های تازه به کار رفته در آن ها همیشه مد روز و محبوب هستند. کیک سیب دارچینی یکی از انواع کیک های خشک و میوه ای است که طعم بسیار مطبوعی دارد و بوی هل و دارچین هنگام پخت در فر تمام خانه را فرا گرفته است. کیک سیب و دارچین گزینه ای عالی و سیر کننده برای شام و مهمانی هاست و روش های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد. در این مطلب قصد داریم بهترین طرز تهیه کیک سیب و دارچینی را به شما آموزش دهیم تا عطر و طعم باورنکردنی این کیک خوشمزه را تجربه کنید پس این آموزش را از دست ندهید و تا پایان مطلب با ما همراه باشید. . .

مواد مورد نیاز

آرد سفید شیرین: 350 گرم
تخم مرغ: 2 عدد
شکر: 170 گرم
شیر: 300 گرم
کره آب شده: 110 گرم
بکینگ پودر: 2 قاشق غذاخوری
وانیل مایع: 1 قاشق چایخوری
مواد لازم برای لایه میانی کیک
سیب سایز متوسط: 3 عدد
شکر: 40 گرم
دارچین: 1 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای لایه رویی کیک
شکر قهوه ای: 100 گرم
دارچین: 2 قاشق غذاخوری
کره آب شده: 80 گرم

چگونه تهیه می شود

طرز تهیه خوشمزه ترین کیک سیب و دارچین را اینجا بخوانید!

ابتدا سیب ها را پوست گرفته و مکعبی کنید و در ظرفی بریزید سپس شکر و دارچین را روی آن ها بریزید و مخلوط کنید و کاسه را کنار بگذارید.
در مرحله بعد شکر قهوه ای، دارچین و کره ذوب شده خنک شده را در ظرفی جداگانه بریزید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شوند و کاسه را کنار بگذارید.
در این مرحله باید خمیر کیک را آماده کنید. ابتدا تخم مرغ ها را با وانیل و شکر در ظرفی بریزید و با همزن برقی بزنید تا تخم مرغ ها کرمی و شفاف شوند. در مرحله بعد کره ذوب شده و خنک شده را به همراه شیر به مواد بالا اضافه کنید و سی ثانیه دیگر هم بزنید تا مخلوط شوند. آرد و بکینگ پودر را که بعد از سه بار هم زدن الک کرده اید کم کم به مواد بالا اضافه کنید و با لیسک در یک جهت هم بزنید تا کاملا آرد با خمیر کیک مخلوط شود. حالا مخلوط سیب، شکر و دارچین را که قبلا آماده کرده بودید به خمیر کیک اضافه کنید و خیلی آرام هم بزنید تا مطمئن شوید که با خمیر کیک مخلوط شده است. کف قالب مورد نظرتان را کاغذ پخت بگذارید و خمیر کیک را داخل آن بریزید. در مرحله آخر مخلوط دارچین، کره و شکر قهوه ای را که از قبل آماده کرده بودید روی سطح خمیر کیک بریزید و با قاشق خوب پخش کنید. حالا قالب کیک را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد (مناسب فرهای برقی و تسترهای دمای 170 درجه) به مدت 40 تا 45 دقیقه قرار دهید تا کیک پخته و ور بیاید. بعد از این مرحله کیک سیب دارچینی خوشمزه ما آماده است، می توانید بعد از سرد شدن آن را از قالب خارج کرده و نوش جان کنید.

نکات مهم برای تهیه انواع کیک در منزل

طرز تهیه خوشمزه ترین کیک سیب و دارچین را اینجا بخوانید!

1- برای تهیه کیک، مواد را به دمای محیط برسانید. پس سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع همه مواد را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید به دمای محیط برسند.

2- معمولا دما و زمان پخت در فرهای مختلف متفاوت است. مثلا اگر در دستور پخت دمای 175 درجه به مدت 45 دقیقه ذکر شده باشد، ممکن است با این دما و زمان به نتیجه دلخواهتان در فر نرسید. البته در این مورد نگران نباشید. با چندین بار استفاده از فر متوجه می شوید که چه دما و زمان برای پخت کیک در فر شما مناسب است.
البته به خاطر داشته باشید که دمای مشخص شده در دستور پخت معمولا با توجه به فر برقی تعیین می شود. اگر از فر گازی استفاده می کنید، دما را 10 تا 20 درجه سانتیگراد بیشتر کنید. با این حال، درجه حرارت گفته شده بستگی به فر شما دارد. باید نگران باشی با چند بار امتحان متوجه دما و زمان پخت آن خواهید شد. پس از تهیه مواد و قرار دادن آنها روی میز کار، همیشه قبل از شروع کار فر را روشن کنید; زیرا برای تهیه هر کیک یا شیرینی باید فر را از قبل روشن کنید تا زمانی که می خواهید کیک را در فر قرار دهید، فر کاملا گرم شود.

3- سعی کنید ترازوی دیجیتال و اندازه گیری استاندارد پخت و پز را خریداری کنید. زیرا اندازه گیری دقیق مواد اولیه در تهیه کیک و دسر بسیار مهم است.

4-در حین هم زدن تخم مرغ ها حتما چند بار همزن را خاموش کنید و اطراف کاسه را با کفگیر تمیز کنید و داخل کاسه بریزید تا تخم مرغی در کیک باقی نماند. در غیر این صورت، حتی اگر از وانیل یا اسانس استفاده کنید، کیک همچنان بوی تخم مرغ می دهد.

5- برای پخت هر کیک، مواد خشک دیگر مانند آرد و پودر کاکائو را حتما 3 بار الک کنید. این اجازه می دهد تا آرد هوادهی و سبک شود. در نتیجه کیک شما بافت بهتری خواهد داشت. یکی دیگر از نکات مهم در مورد آرد این است که کیفیت آردهای موجود در بازار متفاوت است. بنابراین، بسته به کیفیت آرد، مقدار آن ممکن است کمتر یا بیشتر از مقدار ذکر شده در دستور پخت باشد. پس در اضافه کردن آرد دقت کنید. اگر دیدید که مواد کیک سفت شده است. اما هنوز مقداری آرد باقی مانده است. یعنی آردی که اضافه کردید کافیه و بقیه رو اضافه نمیکنید. اگر دستورالعمل ها را دنبال کردید؛ اما احساس کردید که مواد تشکیل دهنده کیک هنوز به غلظت لازم برای رسیدن به آن نرسیده اند. این بدان معنی است که شما باید کمی آرد اضافه کنید. بنابراین شما همیشه مقدار آرد مشخص شده در دستور را تهیه می کنید. این مقدار بسته به کیفیت آرد ممکن است کم یا زیاد شود.

6- نکته بسیار مهمی که در پخت هر نوع کیک باید به آن توجه کنید این است که هرگز در فر را قبل از 30 دقیقه باز نکنید. اگر این کار را بکنید، تمام تلاش شما بیهوده خواهد بود. چون کیک شما بلند نمی شود.

7- در انتخاب قالب کیک دقت کنید. اگر قالب برای مواد خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد، نمی توانید نتایج خوبی به دست آورید. هنگام ریختن مواد کیک در آن حتما باید قالبی را انتخاب کنید که 1/3 قالب شما خالی بماند. البته همه اینها نیاز به تجربه دارد. شاید اولین بار است که نمی دانید کدام فرمت مناسب است. باید کیک را چندین بار درست کنید تا چشمتان به ابعاد آن عادت کند و بتوانید سریع قالب مناسب را انتخاب کنید.

8- وقتی خواستید کیک را داخل قالب بریزید از وسط بریزید. سپس آن را در اطراف پخش کنید. سعی کنید کیک را در قالب بریزید تا مواد به طور یکنواخت در همه جا پخش شوند.

9- نکته مهم دیگر در کیک سازی انتخاب نوع قالب است. قالب های مختلف و گران قیمت زیادی در بازار وجود دارد. وقتی برای خرید یک قالب می روید، به دلیل تنوع ممکن است در انتخاب آن دچار سردرگمی شوید. یکی از بهترین قالب ها برای تهیه انواع کیک که نسبت به سایر قالب ها مقرون به صرفه است، قالب های گالوانیزه ای است که می توانید از تمامی شیرینی فروشی ها تهیه کنید. این قالب ها در طرح ها و اشکال مختلف موجود هستند.