پیدا کردن پای 100 ساله هنگام فیلمبرداری مستند نشنال جئوگرافیک

پیدا کردن پای 100 ساله هنگام فیلمبرداری مستند نشنال جئوگرافیک

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، پس از 100 سال گمانه زنی، بقایای یکی از اولین کوهنوردانی که به قله اورست صعود کردند توسط گروهی در حال فیلمبرداری مستندی برای نشنال جئوگرافیک کشف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، این گروه از جمله جیمی چین تهیه کننده برنده اسکار در حین فیلمبرداری مستندی در اورست با پایی داخل جوراب و چکمه مواجه شدند. جسد اندرو اروین. او در سال 1924 به همراه جورج مالوری در اورست ناپدید شد. آنها جزو سومین گروه بریتانیایی بودند که برای صعود به مرتفع ترین قله جهان تلاش کردند و اولین کسانی بودند که این کار را انجام دادند.

به گفته جیمی چین، تهیه کننده «تک نوازی رایگان» برای نشنال جئوگرافیک، آنها پا را در یخچال مرکزی رونگباک در زیر جبهه شمالی اورست، در ارتفاعی پایین تر از جایی که بقایای مالوری پیدا شد، پیدا کردند. بقایای بدن که نام ایروین روی جوراب دوخته شده بود، به انجمن کوهنوردی تبت چین که مسئول صدور مجوز برای صعود به جبهه شمالی اورست است، تحویل داده شد.

جسد مالوری توسط کوهنورد کنراد آنکر در سال 1999 کشف شد، اما بقایای اروین هرگز پیدا نشد.

تیم این یافته را به انجمن سلطنتی جغرافیایی گزارش کرد و خانواده ایروین مطلع شدند و داوطلب شدند تا از طریق آزمایش DNA به تایید هویت بقایای این جنازه کمک کنند.

در حالی که جیمی چین، 50 ساله، صخره نورد، اسکی باز و کوهنورد، به عنوان کارگردان با فیلمسازانی چون اریش روپکه و مارک فیشر کار می کرد، با همکارش E. Chai Vassarhelly، یکی از کارگردانان فیلم Free Solo، مشغول فیلمبرداری مستندی بود. «وقتی با این موضوع مواجه می‌شوند.

وی گفت: هر اکسپدیشن اورست در سایه ایروین و مالوری دنبال می شود و ما قطعا با همین ایده کارمان را انجام دادیم. گاهی اوقات بزرگترین اکتشافات در زندگی زمانی اتفاق می افتد که شما نگاه نمی کنید. این یک لحظه تاریخی و احساسی برای ما و کل تیم ما بود و ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که در نهایت آرامش را برای بستگان او و به طور کلی جهان سنگنوردی به ارمغان بیاورد.

جورج مالوری یک کوهنورد بریتانیایی بود که برای اولین بار در دهه 1920 برای فتح قله اورست تلاش کرد. او 3 بار سعی کرد از آن بالا برود و برای سومین بار به همراه اندرو اروین در مکانی نامعلوم در قسمت بالایی سمت شرقی کوه اورست ناپدید شد. مشخص نیست که او بعد از رسیدن به قله اورست یا قبل از رسیدن به قله ناپدید شد، اما آخرین بار او و همراهش تنها چند صد متر از قله دیده شدند. این اثر اولین تلاش انسان برای فتح اورست محسوب می شود.

سرنوشت مالوری به مدت 75 سال ناشناخته بود تا اینکه جسد یخ زده او توسط کنراد آنکر در سال 1999 کشف شد. با این حال، هنوز مشخص نیست که او موفق به فتح اورست شده است یا خیر. او 38 ساله و ایروین 22 ساله بود.

۲۴۳۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین