پیشنهاد عجیب هادی حکازی فر در مورد انتخاب بازیگر!

پیشنهاد عجیب هادی حکازی فر در مورد انتخاب بازیگر

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، سومین روز جشنواره فیلم کوتاه تهران در پردیس ملت برگزار شد. اگرچه جشنواره بسیار شلوغ و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، اما نقطه مثبت این رویداد این است که کیفیت آثار این دوره از جشنواره همچنان مورد انتقاد بسیاری از شرکت کنندگان جشنواره است.

به گزارش تسنیم، منتقدان سینمایی تصور می کنند کیفیت آثار در این دوره از جشنواره نسبت به دوره قبل کاهش چشمگیری داشته است و حتی تماشای فیلم های مستند و بین المللی را به آثار داستانی ترجیح می دهند. البته در کنار این آثار، فیلم های باکیفیتی هم وجود دارد. «سیزده سالگی»، «بعد از پدرم»، «وداع پاریس» و… از جمله این آثار هستند.

در سومین روز جشنواره میزبان مسئولان دولتی بود. سلیم غفوری معاون سیما، علیرضا تابش و قدیر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی نیز در سومین روز از جشنواره فیلم کوتاه تهران به خانه جشنواره آمدند و از روند تحقق این رویداد بازدید کردند. .

علاوه بر این هادی حجازی فر و الناز شاکردوست دو تن از بازیگران سرشناس کشور به پردیس ملت آمدند تا سلیقه ای متفاوت به جشنواره ببخشند.

10 فیلم برتر جشنواره بر اساس مخاطبان تا پایان روز دوم

در پایان روز دوم جشنواره 10 فیلم با بیشترین آرا معرفی شدند. بر اساس اعلام هیات نظارت بر آرای مردمی جشنواره فیلم کوتاه، 10 فیلم برتر از نظر مخاطب تا پایان دومین روز جشنواره با توجه به 2922 هزینه دریافتی از محل اعتبارات روز دوم جشنواره؛ به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر توضیح داده شده است:

خداحافظ پاریس

به او می گویند مانماندا

تانکر

تنها با هم

هانابندون

روز خداحافظی

رئیس شما

سر

جابجایی

کشک شور عزیز

سعی کنید بازی را از افراد غیربازی بخرید!

هادی حجازی فر نویسنده، کارگردان و بازیگر در نشست ویژه با عنوان «راهنمایی بازیگر» سخنان جالبی گفت.

من کاملاً برای نقشم می جنگم، حضور در چیزی را که نمی توانم درک کنم یا بازی کنم را قبول ندارم. من خیلی از فیلمنامه ها را رد کرده ام چون آنها را با عنوان «آشپز با صدای بلند می خندد» خوانده ام، با وجود اینکه نمی توانم بلند بلند بخندم و البته نمی توانم آن دلایل را به آنها بگویم چون نسبت به این داستان احساس ضعف می کنم. این استعداد یک بازیگر است.

حجازی فر افزود: بازیگر نباید به چیز دیگری تبدیل شود زیرا در این صورت مخاطب را تحت تاثیر قرار نمی دهد. بیشتر اوقات ویژگی های بازیگر را در فیلمنامه گنجانده بودم. همه آنها بازیگر نبودند، همانطور که در برخی از مقاطع پرونده مهدی دعوا کردیم، اما یکی از بازیگران چشمانی داشت که بسیاری از نقاط ضعف فیلمنامه من را پوشانده بود. و البته بازیش من آن شخص را به خاطر چشمانش انتخاب کردم.

وی تاکید کرد: خیلی از دوستانم دوست دارند بازیگران حرفه ای را به کار خود بیاورند. مثلاً سالی چند فیلم کوتاه بازی می‌کردم و می‌گفتم این هدیه من است، اما برخی فیلم‌نامه‌ها را رد می‌کنم و نمی‌فهمم چرا این کار را می‌کنم. باید در آنها باشد. پیشنهاد من تست دریافت بازی از غیر بازیکن است!

با اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کوتاه داستانی آشنا شوید

در سومین روز از چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، اعضای هیئت داوران آثار داستانی مسابقه سینمای ایران معرفی شدند.

این تیم متشکل از کمال تبریزی، فرزاد موتمن، سیدشهاب الدین حسینی، محمدرضا شفا، درناز حاجی ها، آرمان فیاض و میثم مولایی است.

مشکل همچنان پابرجاست. پارکینگ

ما الان به این عادت کرده ایم که برگزاری جشنواره در پردیس ملت یعنی پیداکردن پارکینگ! تعداد محدودی جای پارک و تعداد زیادی خودرو وجود دارد که می خواهند در جشنواره شرکت کنند اما جای پارک پیدا نمی کنند. اگرچه این مشکل بارها در رسانه ها مطرح شده است، اما ظاهرا هیچ اتفاقی در این زمینه نخواهد افتاد.

امسال جشنواره فیلم کوتاه هم درگیر این مشکل شد و شاید بیشتر اذیت شد چون تعداد بازدیدکنندگان جشنواره زیاد شد اما تعداد پارکینگ ها ثابت ماند!

۲۴۴۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین