پیکسار 14 درصد از کارکنان خود را اخراج می کند

پیکسار 14 درصد از کارکنان خود را اخراج می کند

به گزارش انتخابتو، 14 درصد از کارکنان پیکسار به عنوان بخشی از اقدامات کاهش هزینه دیزنی اخراج خواهند شد. این بزرگترین تغییر در ساختار پیکسار از زمان تأسیس آن است.

تقریباً 14 درصد از نیروی کار پیکسار یا 175 کارمند، اخراج خواهند شد. قبل از برش، استودیوی انیمیشن پیکسار حدود 1300 نفر را استخدام می کرد.

مهر نوشت: این اخراج ها بخشی از برنامه باب ایگر، رئیس دیزنی برای بازگشت به تمرکز بر کیفیت به جای تولید محتوای بیشتر است که اولویت باب چاپک، رئیس سابق دیزنی بود. مدیران دیزنی قبلا بر تمرکز مجدد بر کیفیت تاکید کرده اند و گفته اند که تیم های خلاق برای تولید محتوای بیشتر و تغذیه ناشران ناکافی هستند.

کارکنان پیکسار می‌دانستند که اخراج‌ها از ژانویه در راه است. البته در آن زمان گفته می شد که نیروها 20 درصد تعدیل می شود، اما اکنون کاهش کمی کمتر از این مقدار است.

گفته می شود سال گذشته اخراج هایی در بخش های مختلف دیزنی وجود داشت، اما کاهش نیروهای پیکسار به دلیل زمان بندی در تولید به تعویق افتاد. پیکسار به رهبری پیت داکتر دیگر بر تولید سریال برای شبکه های پخش تمرکز نخواهد کرد و در عوض بر روی فیلم های بلند تمرکز خواهد کرد.

در طول همه‌گیری، مطابق با تصمیم چاپک، استودیو انیمیشن «Luca»، «Spirit» و «Flush» را مستقیماً در شبکه دیزنی پلاس منتشر کرد، در حالی که سالن‌های سینما شروع به بازگشایی کردند. سپس «سال نوری» روی پرده بزرگ قرار گرفت که از سوی بسیاری از منتقدان و بینندگان رد شد و بیش از هر زمان دیگری پیکسار را زیر سوال برد.

با این حال، سال گذشته، پیسکار با اکران فیلم «فاناگین» تقریباً 500 میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورد و پس از فیلم «کوکو» که در سال 2017 اکران شد، موفقیت دیگری را برای استودیو به ارمغان آورد.

سینماها امید زیادی به Inside Out 2 دارند که در 14 ژوئن اکران می شود و تیزر آن به پربیننده ترین تیزر انیمیشن تاریخ این کمپانی تبدیل شده است. از دیگر فیلم های آینده می توان به «زیتون» و «داستان اسباب بازی 5» اشاره کرد که در سال 2026 اکران خواهند شد.

برخی می گویند که پیکسار استعداد خود را به دلیل این اخراج قابل توجه از دست می دهد، و در حالی که بسیاری از فیلم های اخیر آن با بهترین آثار استودیو مقایسه نمی شوند، این شکاف می تواند حتی بیشتر باشد.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین