چند عدد تخم مرغ در هفته باید مصرف شود؟

چند عدد تخم مرغ در هفته باید مصرف شود؟

چند عدد تخم مرغ در هفته باید مصرف شود؟

مصرف بیش از حد هر نوع غذا یا غذا حتی تخم مرغ می تواند عواقب منفی و ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد. در این مقاله می خواهیم به پیامدهای منفی مصرف زیاد تخم مرغ بپردازیم.

به گزارش بهداشت نیوز، هر وعده تخم مرغ برابر با یک تخم مرغ کامل یا 2 سفیده تخم مرغ است. توصیه انجمن قلب آمریکا (AHA) این است که بیش از یک تخم مرغ در روز مصرف نکنید. کارشناسان میوکلینیک می گویند که اکثر افراد سالم می توانند 7 تخم مرغ کامل در هفته بدون آسیب رساندن به سلامتی خود بخورند (البته تاکید می کنیم روش هایی مانند سرخ کردن برای تهیه تخم مرغ مناسب نیست).

با این حال، افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا دیابت برای محدود کردن مصرف تخم مرغ باید با پزشک خود مشورت کنند، اما افراط در مصرف تخم مرغ چه عواقب مضری دارد؟!

1. شما در حال مصرف بیش از حد کلسترول هستید

اگرچه کارشناسان برای دهه‌ها بر این باور بودند که کلسترول موجود در زرده تخم‌مرغ به طور مستقیم با افزایش کلسترول خون مرتبط است، اما اکنون به نظر می‌رسد که جنبه‌های دیگر رژیم غذایی و تاریخچه سلامت فرد نیز ممکن است نقش مهمی داشته باشد. با این حال، تخم مرغ حاوی مقادیر بالایی کلسترول است و مصرف بیش از حد آن (مصرف چندین تخم مرغ در روز) به راحتی می تواند کلسترول را فراتر از محدوده کنترل شده و استاندارد افزایش دهد.

2. خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهید

اکثر متخصصان تاکید می کنند که مصرف یک عدد تخم مرغ در روز خطر بیماری قلبی را افزایش نمی دهد. در واقع، برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف یک تخم مرغ آب پز در روز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. اما اگر میزان مصرف روزانه تخم مرغ به 3 تا 4 عدد برسد، وضعیت کاملا تغییر می کند. در حالی که هر تخم مرغ تقریباً 190 میلی گرم کلسترول دارد، میزان کلسترول در رژیم غذایی افراد سالم نباید بیش از 300 میلی گرم در روز باشد. بنابراین مصرف 3 تا 4 عدد تخم مرغ در روز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر را تا 17 درصد افزایش می دهد.

3. وزن شما افزایش می یابد

اگر عادت به استفاده از تخم مرغ برای صبحانه در کنار غذاهای سنگین مانند انواع فرآورده های گوشتی، پنکیک، قهوه با خامه دارید، قطعا پس از مدتی چاق خواهید شد زیرا کالری زیادی در وعده غذایی مصرف می کنید. صبحانه بخورید سعی کنید در وعده صبحانه تخم مرغ آب پز با اسفناج یا گوجه فرنگی بخورید تا وزن و سلامت خود را در حد مطلوب نگه دارید. افزودن انواع سبزیجات و سبزیجات رنگارنگ به تخم مرغ آب پز می تواند رژیم غذایی غنی از ترکیبات آنتی اکسیدانی را برای شما فراهم کند. سرخ کردن تخم مرغ در دمای پایین با استفاده از روغن زیتون یا روغن آووکادو نیز می تواند گزینه خوبی باشد.

4. خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهید

یکی از مطالعات منتشر شده در مجله Diabetes Care در سال 2009 نشان می دهد که اگر بیش از 7 تخم مرغ در هفته مصرف کنید، خطر ابتلا به دیابت در مقایسه با سایر افراد افزایش می یابد. اما مصرف متعادل و کنترل شده تخم مرغ (یک عدد در روز و هفت عدد در هفته) می تواند به کنترل قند خون و حساسیت به انسولین کمک کند و از این نظر برای بیماران مبتلا به پیش دیابت یا دیابت نوع 2 مفید است.