چه کسانی نباید خون اهدا کنند؟

ذخیره خونی در کشور به 9 روز افزایش یافت/ سال گذشته 100 درصد نیاز خونی مراکز درمانی تامین شد.

انتخابتو، عیسی جوادی در نشست خبری امروز – دوشنبه 17 مرداد – با موضوع انتقال خون در استان اصفهان، با بیان اینکه اتباع خارجی به شرط داشتن کد منحصر به فرد می توانند خون اهدا کنند و در صورت نیاز فرآورده های خونی ارائه می شود. . به گفته آنها مرکز اهدای خون در سطح شهرستان بر اساس پروتکل کشوری است که شیوع بیماری های ویروسی، بیمارستان ها، تخت ها، تصادفات، فاصله تا مراکز اهدای خون و جمعیت شهرستان را نیز از جمله شاخص ها می داند. از همان. پروتکل

وی با تاکید بر اینکه قبل از اهدای خون معاینه و مصاحبه انجام می شود، افزود: در قسمت معاینه دو هدف دنبال می شود. اول از همه مراقبت می شود که فرد اهدا کننده آسیبی نبیند و سپس به فرد خون گیرنده آسیبی نرسد.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان اصفهان میزان ضایعات تولیدی در کشور را بسیار کم عنوان کرد و گفت: شبکه خون رسانی در کشور ایجاد شده و در موارد خاص از استان ها حمایت می شود. زمینه تامین خون و فرآورده های خونی

جوادی با اشاره به اینکه فعالیت اکیپ های سیار اهدای خون از سال گذشته به صورت محدود آغاز شده است، ادامه داد: معافیت های اهدای خون به دو گروه معافیت دائم و موقت تقسیم می شوند که به عنوان مثال افرادی که تحت عمل جراحی دائم قلب قرار گرفته اند. افراد مبتلا به سرماخوردگی موقتا از اهدای خون معاف هستند.

وی اظهار داشت افرادی هستند که حجامت می کنند. خال کوبی پس از انجام، پس از یک سال می توانند خون اهدا کنند: در مورد اهدای خون باید فرهنگ سازی شود تا افراد بیشتری آگاه شوند و میزان اهدای خون افزایش یابد.