چگونه از تب دنگی پیشگیری کنیم؟

چگونه از تب دنگی پیشگیری کنیم؟ درمان خاصی برای

عبدالرضا میراوالیایی خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه تب دنگی یک بیماری ویروسی است که از طریق پشه مهاجم آئدس به انسان منتقل می‌شود، گفت: تخم‌های این پشه روزها، هفته‌ها و ماه‌ها در برابر خشکسالی زنده می‌مانند. در اولین لحظاتی که آب به تخم‌های این پشه مهاجم می‌رسد، آنها از تخم بیرون می‌آیند و این موضوع چالش بزرگی را ایجاد می‌کند و کنترل اوضاع را سخت می‌کند.

وی در خصوص سفر به کشورهای دیگر و ابتلا به این بیماری از طریق نیش پشه آئدس افزود: در حال حاضر به شهروندان ما توصیه می شود از سفر به کشورهای آلوده به ویژه کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس خودداری کنند. هنگام سفر به این کشورها در امارات متحده عربی که در حال حاضر همه‌گیری وجود دارد، باید اقدامات مراقبت شخصی جدی گرفته شود.

مدیر برنامه مدیریت بیماری‌های منتقله از پشه مهاجم آئدس وزارت بهداشت گفت: از اسپری دافع حشرات استفاده کنید، لباس‌های روشن و آویزان بپوشید که به بدن نچسبد و اعضای بدن را نمایان نکند، در فضای بسته بمانید و روی آن توری داشته باشید. پنجره ها.

میراوالیایی در ادامه سخنان خود اینگونه بیان کرد: افرادی که به مناطق و کشورهای آلوده سفر می کنند در صورت داشتن علائمی مانند سردرد، تب و بدن درد پس از بازگشت به کشور، حداکثر تا دو هفته به پزشک و نزدیکترین مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند. دکتر فکر می کند این بیماری درمان خاصی ندارد و درمان ها بیشتر حمایتی است که یکی از سختی های بیماری است.

وی با بیان اینکه راه اصلی انتقال این بیماری به افراد مبتلا به تب دنگی نیش پشه است، گفت: ویروس دنگی از طریق نیش پشه های Aedes aegypti و Aedes albopictus منتقل می شود و این پشه ها ناقل ویروس های زیکا و چیکونگونیا نیز هستند. این بیماری می تواند از جنین به مادر منتقل شود و در نتیجه نوزاد ناتوان ذهنی به دنیا بیاید. علاوه بر این، بیماری چیکونگونیا به اندازه تب دنگی کشنده نیست، اما باعث ناتوانی های زیادی و درد شدید در افراد مبتلا می شود. مفاصل، فرد نمی تواند فعالیت های روزانه را انجام دهد و کارهای معمول خود را انجام دهد.