چگونه سفر بدون استرس را تجربه کنیم؟

چگونه سفر بدون استرس را تجربه کنیم؟

استرس سفر شما ممکن است به دلیل افزایش تعداد افرادی که در سراسر جهان سفر می کنند، خطوط هوایی بیشتر و گزینه های سفر در دسترس، و خطرات و عوارض بالقوه سفر افزایش یابد. استرس آخرین چیزی است که در تعطیلات و سفرهای خود می خواهید.

شما می خواهید از یک سفر بدون استرس لذت ببرید، استراحت کنید و اوقات خوبی داشته باشید، نمی خواهید سفر خود را با نگرانی در مورد چیزهای مضحک و قابل اجتناب تلف کنید. برای داشتن سفری بدون استرس می توانید آنچه را که در این مقاله توضیح دادیم در نظر داشته باشید.

سفر بدون استرس یعنی چه؟

سفر بدون استرس، سفری است که با هدف آرامش، بی احتیاطی و حفظ شرایط بهتر انجام می شود که می تواند شما را از دغدغه های زندگی روزمره و پرمشغله رها کند. مشکلات معمول سفر در این سفر وجود دارد اما این مشکلات شما را از هدفتان که لذت بردن از سفر و رسیدن به آرامش است دور نمی کند.

فواید سفر بدون استرس

سفر انفرادی تجربه فوق العاده ای است، اما سفر بدون استرس حتی بهتر از این نوع سفر است. سفر بدون استرس به سراسر ایران و جهان، شادی و آرامش شما را در زندگی افزایش می دهد. اما گاهی اوقات سفر می تواند استرس زا و ناراحت کننده باشد. تلاش برای داشتن یک سفر خوشایند و بدون استرس می تواند مزایای مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد.

مسافری آرام و بدون استرس به این معنی است که می توانید از زمان سفر خود بیشتر لذت ببرید، بیشتر سرگرم شوید و از ماجراجویی های اطراف خود نهایت استفاده را ببرید. برخی از مزایای سفر بدون استرس عبارتند از:

  • تجربیات به یاد ماندنی و مثبت تری خواهید داشت
  • شما می توانید لحظه ای را بیشتر از همیشه زندگی کنید و از هدیه خود نهایت لذت را ببرید.
  • شما شادتر خواهید بود
  • شما مسافر انعطاف پذیرتری خواهید شد و می توانید راحت تر با شرایط مختلف سازگار شوید.
  • شما سلامت و رفاه خود را بهبود می بخشید
  • تصمیمات سفر را آسان تر و واضح تر می گیرید
  • موانع و مشکلات را بهتر مدیریت می کنید
  • شما الهام بخش مسافران دیگر خواهید بود که راحت باشند

نکات مهم برای سفری بدون استرس

برای داشتن سفری بدون استرس و لذت بخش باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. نکات زیر را بخوانید.

سفر خود را برنامه ریزی کنید

داشتن برنامه می تواند نگرانی های شما را در سفر ده برابر کاهش دهد. با یک برنامه ریزی مناسب، دقیقاً می دانید به کجا می خواهید بروید و چگونه می خواهید به آنجا برسید. وقتی نوبت به برنامه ریزی سفر می رسد، پروازها، محل اقامت و تورهای خود را از قبل رزرو کنید. به این ترتیب هنگام سوار شدن به هواپیما، اتوبوس یا قطار دیگر نگران نخواهید بود. در این مورد، تنها چیزی که در ذهن شماست این است که استراحت کنید و به تمام کارهای شگفت انگیز و سرگرم کننده ای که انجام خواهید داد فکر کنید!

تعیین اهداف سفر اولین قدم برای آرامش بیشتر و بدون استرس است. این به شما کمک می کند تا مسافر راحت تری شوید. برای این کار باید این سوالات را از خود بپرسید:

  • سفر بدون استرس را چگونه تعریف می کنید؟
  • اهداف شما برای سفرهای بدون استرس چیست؟
  • چرا در سفر می خواهید استرس کمتری داشته باشید؟
  • سبک سفر فعلی شما چیست؟ آیا در سفر استرس دارید؟ چگونه این اتفاق می افتد؟

بیش از حد برنامه ریزی نکنید

برای داشتن یک سفر بدون استرس، نباید همه چیز را بیش از حد برنامه ریزی کنید، بلکه احتمال اتفاقات غیرمنتظره یا لذت های برنامه ریزی نشده را نیز در نظر بگیرید. این به معنای کنار گذاشتن برنامه های سفر کاملاً برنامه ریزی شده و خودانگیختگی بیشتر است. با مردم محلی صحبت کنید، از مناظر مقصد خود دیدن کنید و برای چند ساعت از مسیر پرتلاطم خارج شوید.

سفر به معنای ماجراجویی و تجربه های جدید است و برنامه های سفت و سخت نباید مانع شما شوند. البته، اگر به تنهایی یا در گروه های کوچکتر سفر می کنید، این کار آسان تر خواهد بود، اما در هر شرایطی که هستید، سعی کنید کمی خودانگیختگی را به سفر خود اضافه کنید و سفر برنامه ریزی شده را با پایبندی به یک روال سفر ترکیب کنید.

7

هزینه ها و بودجه سفر را برنامه ریزی کنید

درست است که برنامه ریزی سفت و سخت یا زیاده روی می تواند یک سفر را خراب کند، اما در مورد بودجه بندی فرق می کند. برای هر کاری که می خواهید انجام دهید باید پول کافی داشته باشید. داشتن مقدار مناسب پول سفر می تواند استرس شما را کاهش دهد.

چیزها ممکن است گران شوند. صرف بودجه سفر برای غذا، تور و سوغاتی می تواند هزینه بر باشد. هیچ چیز بیشتر از این که بفهمید پول نقد ندارید سفر شما را خراب نمی کند.

مطمئناً، اگر بودجه کافی ندارید، می توانید اوقات خوبی داشته باشید و بدون استرس بمانید، اما این تنها در صورتی امکان پذیر است که بدانید چه چیزی بخرید و ارزان ترین اقلام یا لوازم سفر را از کجا تهیه کنید.

همانطور که قبلا توضیح دادیم، با برنامه ریزی از قبل، می توانید مکان هایی را که می خواهید در سفر ببینید، بهتر از همیشه به مکان هایی که می خواهید بروید برسید و همه اینها را در بودجه سفر خود بگنجانید. هنگام برنامه ریزی و تعیین بودجه سفر، بهتر است مقداری پول را برای هزینه های غیرمنتظره یا افزایش قیمت کنار بگذارید.

برای انجام هیچ کاری وقت بگذارید

علاوه بر اینکه برای برنامه های غیرمنتظره وقت می گذارید، باید برای انجام هیچ کاری نیز وقت بگذارید. یک سفر آرام ارزشش را دارد، داشتن آرامش خاطر، استرس کمتر و گذر از اتفاقاتی که در سفر برایتان می افتد. بنابراین، یک راه عالی برای زندگی در زمان حال این است که مطلقاً هیچ کاری انجام ندهید و نسبت به آن احساس بدی نداشته باشید.

برای انجام هیچ کاری در سفر می توانید روش های مختلفی را امتحان کنید. برخی از این روش ها عبارتند از:

  • مدیتیشن
  • سعی کنید با سرعت کمتری سفر کنید
  • بدون هیچ مقصدی سرگردان شوید
  • برای خواندن، نوشتن یا انجام کاری که شما را خوشحال می کند به کافی شاپ بروید
  • هر زمان که خواستید کاری را با شرایط خود انجام دهید

8

من عاشق هر آب و هوایی هستم

یک مسافر بدون استرس برایش مهم نیست که هوا آفتابی، بارانی، گرم یا سرد باشد. بنابراین حتی اگر یک آب و هوای خاصی را دوست دارید، همه چیز را بپذیرید و فقط آن را بپذیرید. این باعث از بین رفتن استرس و ناامیدی می شود.

داشتن یک برنامه پشتیبان برای کارهایی که در صورت بارندگی باید انجام دهید (مانند بازدید از موزه ها یا تفریح ​​در داخل خانه) می تواند مفید باشد، اما در هر صورت، سعی کنید به هر دو موقعیت با هیجان یکسان نگاه کنید. این نیاز به تمرین دارد، اما راهی عالی برای کاهش استرس سفر است.

انعطاف پذیر باشید

انعطاف پذیری به معنای راحت ماندن با وجود اتفاقات غیرمنتظره ای است که در سفر شما رخ می دهد. از آنجایی که زندگی همیشه در کنترل ما نیست، توانایی انطباق و انطباق با موقعیت‌های مختلف می‌تواند شما را در سفر بدون استرس نگه دارد.

برای انعطاف پذیری در طول سفر، باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • انتظارات و برنامه های خود را انعطاف پذیر نگه دارید
  • اگر برنامه هایتان به نتیجه نرسید، بگذارید همه چیز درست شود
  • همیشه برنامه داشته باشید
  • به هیچ چیز اعتماد نکن
  • به موفقیت سفر خود تکیه نکنید زیرا ممکن است همه چیز لغو یا تغییر کند
  • اگر اتفاقی می افتد، حتی موانع یا مشکلات، ذهنیت ماجراجویانه ای داشته باشید

از عوامل استرس زای جدی دوری کنید

اجتناب از عوامل استرس زا یک راه عالی برای داشتن یک سفر بدون استرس است زیرا در حالی که بی خیال بودن در سفر خوب است، برخی چیزها بسیار مهم هستند. به عنوان مثال، برای کاهش استرس سفر، از این عوامل استرس زا دوری کنید:

  • تمام شدن پول در خارج از کشور
  • ماندن در مناطق خطرناک
  • پروازهای از دست رفته
  • فراموش کردن مدارک یا داروهای مهم

9

مانند یک هنرمند سفر کنید و پروژه ای برای خود تعریف کنید

سفر کردن مانند یک هنرمند شما را کنجکاوتر و خلاق تر می کند. بهترین راه برای سفر مانند یک هنرمند این است که یک پروژه خلاقانه برای خود تعریف کنید. این هدف هنری را به سفرهای شما اضافه می کند و ذهن شما را از استرس یا نگرانی های معمول دور می کند. این ماجراجویی شما را بصری تر، رایگان و جالب تر می کند.

برای مثال می توانید با عکس گرفتن از مناظر و فعالیت های مختلف، یک ویدیوی جالب از سفر خود بسازید یا یک آلبوم خاص بسازید. اگر اهل موسیقی هستید، نوشتن آهنگ های ماجراجویانه در سفر یک پروژه خلاقانه عالی برای شماست.

از طرفی هنر بیشتر و داشتن دیدگاه هنری به شما دیدگاه خلاقانه ای نسبت به چیزها می دهد و باعث می شود استرس کمتری را تجربه کنید.

هر کاری میخوای بکن

سفر به زمان، پول و برنامه ریزی نیاز دارد. بنابراین وقتی از یک جاذبه توریستی جدید دیدن می‌کنید، ممکن است احساس کنید که باید هر کاری را که باید انجام دهید، همه جاذبه‌های محلی را ببینید و همه مکان‌های پیشنهادی را بررسی کنید. اگر این فعالیت ها به تعهدات سفر شما تبدیل شوند، می توانند شما را تحت فشار قرار دهند. پس اگر واقعا از انجام کاری لذت نمی برید، آن را انجام ندهید.

سفر و گردشگری باید فرصتی برای انجام کارهای مختلفی باشد که از آن لذت می برید و شما را به آرامش و آسایش خیالتان نزدیک می کند.

دوستان خوبی را برای خود انتخاب کنید

داشتن همراهان خونسرد و آرام از هر چیز دیگری مهمتر است. اگر می خواهید مسافر آرام تری باشید، زمان بیشتری را با دوستان آرام و خونسرد بگذرانید. در حالی که همیشه نمی توانید همراهان سفر خود را انتخاب کنید، راه های زیادی برای ملاقات با افراد مناسب در سفر وجود دارد. برای این منظور می توانید روش های زیر را امتحان کنید:

  • در محل اقامت مشترک بمانید تا با مردم محلی و سایر مسافران ملاقات کنید
  • از برنامه هایی استفاده کنید که به شما امکان ملاقات با سایر مسافران را می دهد
  • با دوستان بزرگ سفر کنید
  • از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید

10

اقلام حیاتی خود را در نزدیکی خود نگه دارید

تجهیزات و لوازم در سفر، به ویژه در سفرهای خارج از کشور، بسیار مهم هستند و از دست دادن آنها حتی برای خونسردترین گردشگران نیز می تواند استرس زا باشد. با نزدیک نگه داشتن این اقلام، در صورت گم شدن، دزدیده شدن یا موارد مشابه، استرس کمتری را تجربه خواهید کرد.

همچنین می توانید از اسناد مهم خود کپی تهیه کنید و چندین کارت اعتباری یا روش پرداخت داشته باشید. این کار بخشی از برنامه ریزی سفر محسوب می شود. آماده کردن همه چیز برای به حداقل رساندن احتمال تصادفات و اتفاقات غیرمنتظره راهی عالی برای حفظ آرامش و داشتن یک سفر بدون استرس است.

به مکان های آرامش بخش بروید و فعالیت های آرامش بخش انجام دهید

اگر می خواهید سفری بدون استرس را تجربه کنید، باید به مکان های بدون استرس و آرامش بروید و کارهای بدون استرس بیشتری انجام دهید، مگر اینکه هدفتان سفر ماجراجویی باشد. برنامه ریزی یک سفر بدون استرس می تواند شامل موارد زیادی باشد، رفتن به مکان های آرامش بخش یا انجام فعالیت های کاهش استرس. نمونه هایی از این موارد عبارتند از:

  • انجام فعالیت هایی مانند یوگا برای مراقبت از خود
  • طبیعت گردی و پیاده روی در ساحل یا جنگل
  • اسنوبورد
  • گردش در بازارها و مراکز خرید
  • گذراندن وقت در بهترین کافه های مقصد سفر

حرف آخر

سفر راهی برای لذت بردن از زندگی است و باید باعث آرامش، تعجب، سرگردانی و تفریح ​​شما شود. با این حال، گاهی اوقات همه چیز می تواند استرس زا شود، مگر اینکه از قبل برنامه ریزی کنید و یک سفر بدون استرس را هدف قرار دهید.

برای داشتن یک سفر بدون استرس، برنامه ریزی صحیح و انعطاف پذیر داشته باشید و سعی کنید از بودن در جاده لذت ببرید. این سفر می تواند ذهن شما را از دغدغه های زندگی پرمشغله ماشینی رها کند و لذتی نامحدود را برای چندین روز برای شما به ارمغان بیاورد. شما هم با توجه به نکاتی که در این مقاله توضیح دادیم می توانید چنین سفری را تجربه کنید.

منبع: خبرآنلاین