این کفش ها چه ضرری برای خانم ها دارد؟

این کفش ها چه ضرری برای خانم ها دارد؟

این کفش ها چه ضرری برای خانم ها دارد؟

شاید این روزها که بیماری های قلبی و ریوی به دلیل آلودگی هوا بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته یا مشکلات در درمان و تامین دارو برای برخی بیماران در دستور کار قرار گرفته است، هیچکس به فکر سلامت پا نیست. رفتن به یک پیاده روی ساده یا حتی خرید کمی از سوپرمارکت محلی کمکی نمی کند. یکی از مشکلاتی که بیماران مبتلا به سلامت پا با آن مواجه هستند، بیماری به نام خار پاشنه است.

بر اساس یک مطلب خبری در اینترنت، یک فیزیوتراپیست درباره این بیماری چنین می گوید: معمولا افراد مبتلا به خار پاشنه در هنگام بیدار شدن از خواب احساس درد در استخوان پاشنه پا می کنند.

وی ادامه می دهد: این افراد پس از بیدار شدن از خواب و شروع به راه رفتن، به محض اینکه پاهایشان روی زمین می افتد، درد شدیدی در ناحیه پاشنه پا احساس می کنند، اما ممکن است پس از مدتی راه رفتن و راه رفتن، درد کاهش یابد.

علل خار پاشنه چیست؟

وی با اشاره به علل ابتلا بیماران به خار پاشنه می گوید: ایجاد خار پاشنه نشانه فشار فیزیکی بیش از حد بر روی استخوان پاشنه و استخوانی شدن آن است که دارای کفی سفت و صاف و البته عدم تحرک همراه با زیاد شدن آن است. وزن نیز می تواند عامل اصلی ایجاد خار پاشنه باشد.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران می گوید: افراد مبتلا به خار پاشنه ممکن است دچار مشکلاتی مانند کوتاهی تاندون آشیل شوند، کوتاهی تاندون آشیل ممکن است از عوارض استفاده از کفش های پاشنه بلند به خصوص در خانم ها باشد.

پیشنهادات

وی در پایان می گوید: توصیه ما این است که افرادی که چنین علائمی دارند به پزشک مراجعه کنند و از پاشنه پا عکس بگیرند، با این احتیاط مشخص می شود که فرد خار پاشنه دارد یا فقط التهاب کف پا دارد. التهاب در کف پا ادامه دارد، ممکن است منجر به ایجاد خار پاشنه شود.»