چگونه وقتی استرس داریم آرام بمانیم؟

چگونه وقتی استرس داریم آرام بمانیم؟

امروزه سبک زندگی روزمره ما با چالش ها و فراز و نشیب های متعدد و دائمی در هم آمیخته است. پذیرش این نکته که شرایط کنونی کم و بیش برای همه یکسان است و جوهره وجودی انسان در این زمینه نهفته است، به ما این امکان را می دهد که بهتر درک کنیم چگونه با موفقیت ها و شکست هایی که همچنان به صورت سینوسی در راه ما قرار می گیرند، روبرو شویم. زندگی شیرینی زندگی انسان، جز در شرایط بحرانی، همین تلاش و مجاهدت، بیم و امید، بیم و امید، مبارزه و تداوم است.

اما به گزارش ایتنا، برخی از ما به دلیل ناتوانی یا ناتوانی در رسیدن به نتیجه دلخواه از هم دور می شویم. این فروپاشی، این روند استرس زا، نه تنها کمکی به بهبود وضعیت نمی کند، بلکه بهره وری ما را به شدت کاهش می دهد و مشکل را دوچندان می کند. بنابراین برای مقابله با چنین شرایطی نکات زیر توصیه می شود:

نکات روانشناسی برای حفظ آرامش در شرایط آشفته

گاهی اوقات یک موقعیت آشفته و پر از اضطراب ناشی از دلایل مختلف، تمام وجود ما را فرا می گیرد. مدیریت و کنترل این شرایط اغلب برای ما بسیار دشوار است. از این رو فهرستی از نکات روانشناختی برای حفظ آرامش در چنین شرایطی که تحت فشار و دشواری موفقیت در زندگی هستیم، ارائه می کنیم.

وضعیت موجود را بپذیر!

به جای دعوا و دامن زدن به استرس و اضطراب، افراد و موقعیت ها را همانطور که هستند بپذیرید. اول از همه، این کار شدت فشار را کاهش می دهد و به شما اجازه می دهد کمتر نگران باشید.

روی آنچه در کنترل شماست تمرکز کنید!

به جای تمرکز بر آنچه اشتباه شده است، روی آنچه که کنترل دارید و می توانید بهبود دهید تمرکز کنید. این به کاهش احساس درماندگی کمک می کند.

ذهنیت مثبت داشته باشید!

مثبت اندیشی به رفع موقعیت های دشوار، رهایی از اضطراب و اضطراب کمک می کند. جملات تاکیدی مانند “من می توانم انجامش دهم” را با خود تکرار کنید تا به شما کمک کند احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

اهداف بزرگتر و سنگین تر را به اهداف کوچکتر و دست یافتنی تر تبدیل کنید!

به جای اینکه نسبت به وظایف و اهداف خود ناامید شوید، سعی کنید آنها را کوچکتر و دست یافتنی تر کنید. این فرآیند تکمیل و موفقیت را آسان می کند و حس موفقیت و موفقیت را در شما ایجاد می کند.

طبق برنامه عمل کن!

بسیاری از اوقات کار کردن روی چیزی در آخرین لحظه منجر به سردرگمی و شکست می شود. بنابراین همیشه بهتر است خود را با یک برنامه زمانی مشخص آماده کنید تا از عدم اطمینان در موفقیت و پیشرفت به سمت اهداف بکاهید. این باعث می شود اهداف و موقعیت های شما تحت کنترل باشد.

از زندگی روزمره خود آگاه باشید!

تمرین تمرکز حواس و فعال بودن در لحظه یا آگاهی از آنچه می گویید یا فکر می کنید می تواند به طور قابل توجهی نگرانی و اضطراب را کاهش دهد.

تمرینات آرامش بخش انجام دهید!

ورزش ها و تمرین هایی که افکار را آرام و متمرکز می کند به آرامش ذهن و افزایش تمرکز کمک می کند. تنفس عمیق در آرامش و کاهش اضطراب، نگرانی و اضطراب تاثیر بسزایی دارد.

یک برنامه غذایی سالم را دنبال کنید!

داشتن یک برنامه غذایی معمولی مانند خوردن یک رژیم غذایی متعادل، ورزش و خواب کافی می تواند استرس را کاهش دهد و توانایی شما را برای مقابله با استرس در شرایط سخت بهبود بخشد.