یک دنیای موفق

یک دنیای موفق

یک دنیای موفق

وحید محمود از قره باغ; تعامل با دنیا هنر بزرگی است. هنری بی نظیر که گنجی تمام نشدنی است. افراد موفق کاستی های گذشته را نه دلیلی برای پشیمانی، بلکه دلیلی برای تلاش بیشتر در حال حاضر می دانند.

از سوی دیگر، یکی از دلایل مهم شکست توجه به این نکته است که مردم اغلب برای قوانین ذهنی خود ارزش قائل هستند. آنها باید به محدودیت ها و قوانین محیط زیست و مردم توجه معقول داشته باشند. وقتی یک ورزشکار حرفه خود را شروع می کند باید قوانین را رعایت کند وگرنه حتی اگر نابغه باشد نمی تواند به موفقیت برسد. در عین حال نباید برای اهداف دلخواه عجله کرد و البته همیشه نباید منتظر زمان مشخصی بود، گاهی اوقات باید زمان مورد نظر ایجاد شود وگرنه هرگز به دست نمی آید.

در مسیر موفقیت همواره باید به احتمالات اتفاقات ناگوار و غیرمنتظره توجه کرد و پیش بینی ها و اقدامات لازم را انجام داد. علاوه بر این، افراد موفق حتی برای کوچکترین جزئیات ارزش قائل هستند. مشکلات کوچک ریشه بسیاری از مشکلات و شکست ها هستند. البته ممکن است برای ما جزئی باشد و دنیایی پنهان داشته باشد.

سپس افراد موفق دیگر برای خود عادت هایی ایجاد می کنند و در نهایت آنها را نهادینه می کنند. دنیای موفقیت همیشه مربوط به مردم است، اما فقط برخی برای این زمزمه ها، احساسات و واکنش های ظریف ارزش قائل هستند.

بالاخره اگر انسان از طبیعت بیاموزد، زندگی متفاوتی خواهد داشت. به عنوان مثال، حتی اگر هزاران جاده بر روی آب جاری مسدود شود، باز هم راهی پیدا خواهد کرد. در واقع طبیعت یک معلم بی نظیر است.