کارلووی واری 2024 با افتخار ویگو مورتنسن آغاز شد

کارلووی واری 2024 با افتخار ویگو مورتنسن آغاز شد

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، ویگو مورتنسن بازیگر نقش آراگورن در «ارباب حلقه ها» و جفری راش بازیگر استرالیایی یکی از اعضای هیئت داوران به ریاست کریستین واچون، قهرمان سینمای مستقل از جمله این نام ها بودند. نام هایی که عصر جمعه در مراسم افتتاحیه پنجاه و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم حضور داشتند روی فرش قرمز رفتند.

مهر نوشت: در مراسم افتتاحیه این جشنواره در جمهوری چک، مورتنسن با اهدای جایزه رئیس جمهور تجلیل شد و بزرگترین جشن سینمای اروپای مرکزی را آغاز کرد که در طول این هفته ادامه خواهد داشت.

مورتنسن با سخنرانی که به زبان چکی شروع شد و با تشویق شدید تماشاگران جشنواره را شگفت زده کرد، سپس به زبان انگلیسی گفت که برایش مفتخر است که جشنواره کار او را به عنوان یک داستان نویس به رسمیت می شناسد.

این بازیگر درباره سختی فیلم مرده صدمه نزن صحبت کرد و از بازیگران به ویژه ویکی کریپس و سالی مک لئود تمجید کرد و مک لئود را روی صحنه آورد. این بازیگر جوان که با استقبال گرم مردم مواجه شد، گفت: من در این فیلم خیلی خیلی آدم بدی هستم اما قول می دهم در زندگی واقعی خوب باشم.

جام بلورین جشنواره امسال اندازه و وزن جدیدی پیدا کرده است و درست قبل از شروع جشنواره، مسئولان برگزاری اعلام کردند که پس از گذشت 24 سال، توپ کریستالی جشنواره 1.8 کیلوگرم سبکتر و 7.5 سانتی متر کوتاهتر شده است قد 34.5 سانتی متر و وزن 2 عدد 6 کیلوگرم.

امسال جشنواره سی سالگی خود را تحت مدیریت گیری بارتوسکا جشن گرفت. اولین جشنواره این جشنواره از سال 1994، سالی که جف بزوس آمازون را تأسیس کرد، هر ساله برگزار می شود، سریال «دوستان» برای اولین بار پخش شد و «داستان پالپ» برنده نخل طلای کن شد.

فیلم کوتاهی که مونتاژ 30 ساله جشنواره را نشان می دهد و عکس هایی از بارتوسکا با نام هایی مانند مایکل داگلاس، جک والنتی، بن کینگزلی، مورگان فریمن، رابرت ردفورد، جود لا، جودی دنچ، الیور استون، مل گیبسون، ریچارد گیر، جرمی رنر، جولیان مور، مایکل کین، جانی دپ، جفری راش و بسیاری دیگر مورد تشویق ایستاده قرار گرفتند.

در نهایت، به یاد برخی از مراسم افتتاحیه 30 سال گذشته، گروهی از بازیگران و نوازندگان روی صحنه رفتند تا در قالب مردی که روی ترامپولین می پرد، اسکیت باز و افرادی شبیه به بیگانه، اجرا کنند.

در این مراسم تریلر معروف سالانه جشنواره نیز اعلام شد که همیشه با محوریت یکی از نامزدهای معروف ساخته می شود و امسال بنیسیو دل تورو چهره اصلی آن بود.

امسال نیز از اوله سنتسف فیلمساز اوکراینی که برای نمایش مستند خود درباره سنگرهای جنگ اوکراین در جشنواره حضور داشت، تجلیل شد.

پس از نمایش فیلم افتتاحیه Dead Don’t Hurt به نویسندگی و کارگردانی مورتنسن و اجرای موسیقی زنده، شب افتتاحیه با آتش بازی بر فراز کارلووی واری به پایان رسید.

در روزهای آینده، جشنواره چک امسال به یاد دانیل برول و کلایو اوون و بزرگداشت فرانتس کافکا در صدمین سالگرد مرگ او با اهدای جوایز کارگردانی به میزبانی استیون سودربرگ و نویسنده و کارگردان نیکول هولوفسنر برگزار می‌شود.

جشنواره کارلووی واری 2024 تا 6 جولای (16 ژوئیه) ادامه دارد.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین