کدام روغن های گیاهی خاصیت ضد التهابی و تسکین دهنده دارند؟

کدام روغن های گیاهی خاصیت ضد التهابی و تسکین دهنده

انتخابتو، در دنیای مدرن امروزی، استرس، فشار کاری، مشکلات جسمی و عدم تعادل عاطفی جزئی از زندگی افراد شده است، ساعات کاری طولانی، نوسانات هورمونی و حوادث آسیب زا می تواند بر سلامت روحی و جسمی افراد تأثیر بگذارد. اما با وجود فرصت هایی که ارائه می دهد، طبیعت برخی از روش های درمانی مانند عصاره ها و روغن های گیاهی را برای قرن ها به صورت موضعی یا رایحه درمانی ارائه می دهد. در زیر به معرفی و بررسی چند روغن برای بهبود سلامت می پردازیم:

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس که به دلیل خواص ضد درد و ضد التهابی خود شناخته شده است، به طور موثر سردرد، درد عضلانی و درد مفاصل را تسکین می دهد و رایحه آرامش بخش اسطوخودوس استرس، اضطراب و بی خوابی را کاهش می دهد و آرامش را فراهم می کند.

روغن نعناع

روغن نعناع دارای اثرات خنک کننده و ضد درد برای سردرد است. فشار خونهمچنین برای میگرن و دردهای عضلانی بسیار مفید است، بعلاوه رایحه شاداب نعناع باعث افزایش تمرکز و کاهش خستگی ذهنی می شود.

روغن اکالیپتوس

روغن اکالیپتوس به دلیل خاصیت پاک کنندگی بسیار ارزشمند است و برای تسکین درد، کاهش التهاب، تسکین بیماری های تنفسی مانند آسم و برونشیت بسیار مفید است و عطر اکالیپتوس باعث کاهش خستگی ذهنی می شود.

روغن بابونه

روغن بابونه دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است و در آرتروز و دردهای عضلانی موثر است. بابونه به خاطر اثرات آرامش بخشش شناخته شده است، استرس و اضطراب را کاهش می دهد و کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

روغن بخور دادن

روغن بخور دادن به کاهش درد عضلانی کمک می کند و همچنین می تواند علائم آرتریت را کاهش دهد، عطر آن تأثیر مثبتی بر ذهن دارد و استرس را کاهش می دهد.