کدام سبزیجات به عضله سازی کمک می کنند؟

کدام سبزیجات به عضله سازی کمک می کنند؟

انتخابتو، بخش قابل توجهی از رشد عضلانی مربوط به مصرف مواد غذایی سالم و مناسب است، در حالی که مکمل های گوشت و پروتئین با رشد عضلانی مرتبط هستند و مصرف سبزیجات نیز سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. رشد عضلانی ما روند عضله سازی و سبزیجات مفید برای عضله سازی را بررسی خواهیم کرد:

کلم بروکلی

بروکلی یک ماده غذایی بسیار مغذی و سرشار از پروتئین است که حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر، ویتامین K، ویتامین C و فولات به تولید کلاژن برای ترمیم یا ترمیم عضلات کمک می کند. کلم بروکلی را می توان به صورت بخارپز یا برشته میل کرد.

اسفناج

اسفناج سرشار از مواد مغذی است و از آنجایی که حاوی مقادیر قابل توجهی پروتئین، آهن، کلسیم و منیزیم است که برای عملکرد صحیح و ترمیم عضلات ضروری است، به عنوان یک غذای بسیار مفید به حساب می آید. اسفناج را می توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد.

نخود

نخود فرنگی سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین C، آهن و منیزیم است، بنابراین برای رشد عضلات بسیار مفید است. می توانید این غذا را به عنوان پیش غذا نیز بخارپز کنید.

قارچ

قارچ ها سرشار از پروتئین، آنتی اکسیدان ها، فیبر و برخی مواد معدنی ضروری هستند که از رشد و ترمیم عضلات حمایت می کنند. این نوع سبزیجات را می توان به صورت کبابی یا برشته مصرف کرد.

کلم

کلم پیچ سرشار از پروتئین و آنتی اکسیدان ها و همچنین ویتامین های C، A و K فراوان است که به حفظ سلامت عضلات و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. کلم پیچ را می توان به سالاد اضافه کرد یا به عنوان همراه با غذاهای اصلی میل کرد.

بامیه

بامیه یک سبزی مغذی است که به رشد عضلات کمک می کند، چربی و کالری کمی دارد و سرشار از ویتامین های A، K و C است. فولاتکلسیم و منیزیم است و پروتئین موجود در آن از ماهیچه ها محافظت و بازسازی می کند، کربوهیدرات آن به افزایش انرژی کمک می کند و محتوای فیبر آن به بهبود فرآیند گوارش کمک می کند.