کدام غذاها در دوران بارداری مضر هستند؟

کدام غذاها در دوران بارداری مضر هستند؟

سارا محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تغذیه مناسب مادران باردار گفت: تغذیه مناسب در دوران بارداری می تواند به سلامت مادر باردار و رشد جنین کمک زیادی کند و مادران باردار باید از مواد مغذی و مواد مغذی کافی برخوردار باشند. . آنچه را که در این دوره نیاز دارید را دریافت کنید.

وی مصرف غلات، لبنیات، سبزیجات، میوه جات و پروتئین را در رژیم غذایی زنان باردار مهم دانست. اهمیت وی با بیان اینکه این یک چیز خاص است افزود: مصرف لوبیا و نخود، مرغ، ماهی ماهی سالمونغزل شامل نمیشود شاه ماهی و انواع مغزها و دانه ها برای دریافت پروتئین و مصرف انواع میوه ها سیب زمینیهاموز، پرتقال، خربزه و زردآلو برای دریافت پتاسیم در دوران بارداری ضروری هستند.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مصرف غلات آماده و پخته برای دریافت آهن و اسید فولیک در دوران بارداری مهم است، ادامه داد: مصرف لبنیات مانند ماست بدون چربی یا کم چرب و شیر سویا برای دریافت کلسیم و پتاسیم و ویتامین A و D در دوران بارداری ضروری است.

محمدی با اشاره به اینکه مصرف برخی مواد غذایی در دوران بارداری ممکن است بر سلامت مادر و جنین تاثیر منفی بگذارد، گفت: این غذاها شامل جوانه های خام مانند جوانه یونجه، تربچه و جوانه ماش، نوشیدنی های کافئین دار و غذاهای خام است. وی اظهار داشت: گوشت و مرغ یا تخم مرغ نیم پز و عسلی یافت می شود.

وی با تاکید بر پرهیز از نوشیدن آب و مواد غذایی غیربهداشتی در دوران بارداری، افزود: مادران باردار نیز باید نسبت به آلرژی های غذایی توجه داشته باشند و در صورت حساسیت به غذایی از خوردن آن پرهیز کنند و به جای استفاده از نوشیدنی هایی مانند نوشابه از آب ساده و آب میوه های طبیعی استفاده کنند. و نوشیدنی های انرژی زا

این متخصص تغذیه تاکید کرد: مادران باردار برای استفاده از مکمل های غذایی با پزشک متخصص خود مشورت کنند و از مصرف غذاهای دریایی خام، نپخته و آلوده در رژیم غذایی مادران باردار خودداری کنند و از جمله این غذاها می توان به صدف اشاره کرد. سوشی و آبلون خام نوک تیز بود.