کدام میوه ها قند کمتری دارند؟

کدام میوه ها قند کمتری دارند؟

“کدام میوه ها کمترین قند را دارند؟” ممکن است بپرسید میوه های بدون قند یا کم قند برای افرادی مناسب است که باید سطح قند خون خود را در سطح مشخصی تنظیم کنند و همچنین می خواهند از مزایای این غذاها مانند فیبر، مواد معدنی، ویتامین ها و آب در یک رژیم غذایی سالم بهره مند شوند. از این رو در این مقاله همشهری آنلاین به معرفی میوه های کم قند می پردازیم.

به گزارش همشهری آنلاین، میوه ها حاوی قند طبیعی هستند، اما نه به گونه ای که باعث افزایش چربی دور کمر یا قند خون شوند. درست است که افراد دیابتی باید به سطح خون خود توجه کنند، اما میوه فواید زیادی دارد. بنابراین، شما نباید آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنید. بهتر است مصرف میوه را با غذاهای حاوی قند مصنوعی جایگزین کنید. اما بیایید ببینیم کدام میوه ها قند کمتری دارند.

هلو

هلو شیرین و آبدار است و کربوهیدرات کمی دارد. این میوه شیرین و نرم بسیار لذیذ است و می توان از آن در دسرها، اسموتی ها و … استفاده کرد. می توان از آن در وعده های غذایی مختلف از جمله: این میوه به دلیل وجود مواد شیمیایی گیاهی (آنتی اکسیدان ها) مختلف که رنگ زرد/نارنجی هلو را می دهد، در محافظت از سلامت چشم بسیار موثر است. یک تا دو هلو تازه در هفته می تواند از چشمان شما در برابر گلوکوم محافظت کند.

انواع لیمو

لیمو یک میوه کم کربوهیدرات است که حاوی بسیاری از مواد مغذی است. همچنین می توانید از لیمو به عنوان میوه ای بدون قند در رژیم غذایی خود استفاده کنید. به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی، گزینه مناسبی برای نوشیدنی های بدون قند نیز می باشد. این آنتی اکسیدان ها با مولکول های رادیکال های آزاد مرتبط با بیماری های مزمن مبارزه می کنند. گنجاندن آب لیمو در رژیم غذایی کاهش وزن، دوز تقویت کننده ایمنی ویتامین C مورد نیاز بدن را فراهم می کند.

توت سیاه

“کدام میوه ها کمترین قند را دارند؟” باید بگوییم که شاه توت یک انتخاب عالی است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین C، فیبر و حاوی حداقل کربوهیدرات است. شاه توت همچنین دارای چربی بسیار کمی است و کمتر از 1 درصد چربی مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند. شاه توت به دلیل داشتن چربی کم و فیبر بالا ممکن است خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش دهد. مصرف منظم توت فرنگی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را کاهش دهد.

خربزه

خربزه یکی از میوه های تابستانی با محتوای قند کم است. گوشت داخل خربزه آبدار است و بسته به نوع آن از نارنجی روشن تا سبز متغیر است. خربزه به دلیل طعم با طراوت بسیار محبوب است و اغلب در روزهای گرم تابستان خورده می شود. این میوه سرشار از ویتامین های A و C است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. همچنین میوه ای مرطوب کننده است و بدن را به خوبی آبرسانی می کند. خربزه را اغلب در دسرها یا به تنهایی بخورید.

گریپ فروت

گریپ فروت میوه ای پر فیبر، کم کربوهیدرات و قند کم، اما سرشار از ویتامین C است. گریپ فروت سرشار از پتاسیم است که در صورت داشتن فشار خون بالا به تعادل سطح مایعات و سدیم در بدن شما کمک می کند. همچنین ممکن است در کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری قلبی و سکته موثر باشد. توصیه می کنیم گریپ فروت تازه را در سالاد میوه یا به تنهایی مصرف کنید.

نارنجی

وقتی جستجو می کنید که کدام میوه ها کمترین میزان قند را دارند، قطعاً پرتقال به ذهن شما خطور می کند. می توانید پرتقال را به عنوان بخشی از آب مصرفی روزانه خود بنوشید. یک پرتقال استاندارد 12 گرم قند و بیش از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C دارد. پرتقال به جذب آهن در بدن کمک می کند و همچنین نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. پرتقال همچنین کربوهیدرات کمی دارد، بنابراین گزینه خوبی برای بیماران دیابتی است.

آووکادو

متخصصان تغذیه بر این باورند که آووکادو به دلیل ویتامین های فراوانی که دارد بهترین غذا برای رژیم های کم قند و کم کربوهیدرات است. با این حال، حاوی بسیاری از چربی های سالم است که ممکن است در کاهش وزن موثر باشد. آووکادو اغلب به عنوان یک غذای کامل در نظر گرفته می شود زیرا می توان از آن در غذاهای مختلف استفاده کرد. علاوه بر این، آووکادو سرشار از فیبر و ویتامین های A، C، E، K و B6 است. علاوه بر این، آووکادو حاوی مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم و مس است.

خیار

خیار یک میوه خوشمزه و سالم است که اغلب در سالاد استفاده می شود. این میوه قدرت آبرسانی بالایی دارد و می تواند بخش قابل توجهی از آب روزانه بدن را تامین کند. وقتی پوست خیار را جدا می کنید، می بینید که این میوه در هر وعده 100 گرمی فقط 2.16 گرم کربوهیدرات دارد. لازم به ذکر است که پوست خیار حاوی بیشتر مواد مغذی است. در نتیجه باید این میوه را کامل بخورید. افرادی که از رژیم کم قند و کربوهیدرات کم پیروی می کنند باید خیار را به برنامه خود اضافه کنند.

پاپایا

وقتی صحبت از این است که کدام میوه ها قند کمتری دارند، باید پاپایا را در لیست قرار دهیم. پاپایا که با نام «سیترون» نیز شناخته می‌شود، میوه‌ای استوایی است که معمولاً در سالاد استفاده می‌شود. این میوه سرشار از فیبر و ویتامین C است و به هضم غذا کمک می کند. پاپایا را می توان به سادگی برش داد و با مقداری آب لیمو مصرف کرد. سعی کنید یک سالاد تند تایلندی با فلفل قرمز، سویا و پاپایای خرد شده درست کنید. ترکیب این میوه با سایر غذاها می تواند یک وعده غذایی کم قند را فراهم کند.

هندوانه

از نظر شاخص گلیسمی، هندوانه که یک میوه کلاسیک تابستانی است، دارای شاخص گلیسمی پایین 7.55 گرم در هر 100 گرم است. شاخص گلیسمی پایین نشان می دهد که این میوه دارای مقادیر متوسط ​​قند است. از طرفی هندوانه سرشار از ویتامین A است و محتوای آب بالایی دارد، بنابراین شما را سیر نگه می دارد. با این حال، توصیه می کنیم مصرف هندوانه خود را به یک یا دو برش در روز محدود کنید.

خربزه

خربزه یکی از میوه های محبوب تابستانی است که در هر 100 گرم آن تنها 8.16 گرم کربوهیدرات دارد. خربزه همچنین به عنوان میوه کم فروکتوز (قند طبیعی) طبقه بندی می شود. در نتیجه می توانید روزانه خربزه مصرف کنید. بر اساس یک مطالعه، خربزه حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C است و به دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی خود در پیشگیری از بیماری های مختلف مانند سرطان موثر است. علاوه بر این، خربزه قدرت آبرسانی بالایی دارد و بدن را مرطوب نگه می دارد.

اهمیت میوه های کم قند در رژیم غذایی

بررسی اینکه کدام میوه ها قند کمتری دارند به شما این امکان را می دهد که یک رژیم غذایی کم قند برای خود ایجاد کنید. در واقع، میوه های کم قند فواید زیادی برای شما به ارمغان می آورند. این میوه‌ها سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و رطوبت و سیری بالایی دارند (به دلیل فیبر بودن).

متاسفانه تعداد کمی از مردم میوه می خورند! بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، از هر 10 بزرگسال، تنها 1 نفر میوه و سبزیجات را در یکی از وعده های غذایی روزانه خود مصرف می کند. کمبود این مواد مغذی مهم می تواند منجر به بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری های قلبی شود. به طور کلی مصرف میوه های کم قند در رژیم غذایی هر ماه می تواند فواید زیر را به همراه داشته باشد:

  • به کاهش وزن و کاهش وزن کمک کنید
  • کاهش خطر بیماری قلبی
  • تقویت سلامت دستگاه گوارش
  • به مرطوب شدن بدن کمک کنید
  • خطر پوسیدگی دندان را کاهش دهید
  • در تغذیه مرتبط با سرطان موثر است

آیا مصرف میوه های کم قند برای دیابتی ها مجاز است؟

برای بیماران دیابتی، میوه های کم قند به طور کلی مجاز است. اما این افراد ممکن است بپرسند: کدام میوه ها حاوی قند کمتری هستند و باید در رژیم غذایی افراد دیابتی گنجانده شوند؟ این میوه ها شامل انواع توت ها، پرتقال، هلو، خربزه و خیار هستند که نسبت به میوه های پرقند می توانند سطح قند خون را کندتر افزایش دهند. با این حال، ما همیشه توصیه می کنیم که با یک متخصص مشورت کنید.

حرف آخر

حالا به خوبی می دانید کدام میوه ها قند کمتری دارند. بنابراین توصیه می کنیم این مواد غذایی را در برنامه غذایی خود بگنجانید و از فواید آنها بهره مند شوید. با این حال، اگر مشکل یا بیماری قند خون ندارید، بهتر است همه میوه ها را در برنامه غذایی خود قرار دهید. با این حال، اگر بیماری زمینه ای دارید، باید میوه هایی مصرف کنید که به درمان مشکلات شما کمک می کند.