کشف بقایای انسانی با قدمت 3800 سال در معبدی باستانی در پرو

کشف بقایای انسانی با قدمت 3800 سال در معبدی باستانی

باستان شناسان در سایت باستان شناسی کوئنتو در شمال پرو بقایای انسانی از چهار فرد را کشف کردند که گمان می رود 3800 سال قدمت داشته باشند.

به گزارش یورونیوز، این اسکلت ها در دیوارهای خشتی و سنگی نزدیک دره خشک و ساحلی ویرو در منطقه لا لیبرتاد پیدا شده اند. این منطقه از آمریکای جنوبی طی هزاران سال خانه بسیاری از فرهنگ های باستانی مهم بوده است.

باستان شناسان می گویند که اجساد متعلق به دو کودک، یک نوجوان و یک بزرگسال است که همراه با گردنبند صدفی، سارافون و سرامیک در کنار یکدیگر مشرف به کوه دفن شده اند.

اعتقاد بر این است که این افراد در یک معبد تشریفاتی که برای ادای احترام به خدایان محلی منطقه ساخته شده، دفن شده اند.

فرن کاستیلو، باستان شناس دانشگاه ملی تروخیلو در پرو که پروژه تحقیقاتی را در این مکان هدایت می کند، گفت: خرابه ها و دیوارها احتمالاً بین 3100 تا 3800 سال قدمت دارند.

وی افزود: اکتشافات جدید به ما این امکان را می دهد که تصور روشنی از تحولات فرهنگی این منطقه داشته باشیم.

آقای کاستیلو با اشاره به اینکه یافتن چهار اسکلت مجزا در چنین منطقه کوچکی به این معنی است که تعداد بیشتری در آنجا دفن شده اند، گفت: «این نیز اهمیت این سایت را نشان می دهد. برای مدت طولانی مردم می خواستند در معابد دفن شوند زیرا این مناطق برای آنها بسیار مقدس بود.

جایی که بقایای انسانی با قدمت 3800 سال در پرو کشف شد

پرو، کشوری غنی از مکان های باستان شناسی در دوره های مختلف، بیش از 500 سال پیش مهد امپراتوری اینکاها بود. تا زمان ورود فاتحان اسپانیایی، اینکاها بر قلمرو وسیعی در آمریکای لاتین، از جنوب اکوادور و کلمبیا تا مرکز شیلی، حکومت می کردند.

ماه گذشته، 11 اسکلت با قدمت 800 سال در سواحل شمالی پرو، در نزدیکی چان چان، بزرگترین شهر پیش از کلمبیایی آمریکای جنوبی، که در دوره حاکمیت فرهنگ چیمو ساخته شده بود، پیدا شد.

فرهنگ چیمو در دشت های ساحلی شمال پرو بین سال های 900 تا 1450 شکوفا شد و بعدها به شکل گیری تمدن اینکا کمک کرد. این تمدن ماه پرست سرانجام توسط تمدن اینکاها در اواخر دهه 1400 شکست خورد و نابود شد.