“سن دقیق پیری” کشف شد

سن دقیق پیری کشف شد

با بررسی و ردیابی هزاران مولکول مختلف از افراد 25 تا 75 ساله، محققان دو موج عمده از تغییرات مرتبط با سن را شناسایی کردند، یکی در حدود 44 سالگی و دیگری در 60 سالگی.

به گزارش یورونیوز، آنها می گویند که پیری عمدتاً در این سنین خاص اتفاق می افتد.

پروفسور مایکل اسنایدر، متخصص ژنتیک در دانشگاه استنفورد و نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: «ما در طول زمان به تدریج تغییر نمی‌کنیم. در واقع برخی تغییرات به صورت ناگهانی و چشمگیر رخ می دهند.

او می افزاید: «به نظر می رسد که اواسط دهه 40، مانند اوایل دهه 60، زمان تغییرات شگرفی باشد، و این صرف نظر از اینکه به چه کلاسی از مولکول ها نگاه می کنید، به طور کلی درست است.

در این مطالعه، محققان نمونه های آزمایشگاهی گرفته شده از خون، مدفوع، پوست، مخاط دهان و بینی 108 داوطلب را دنبال کردند که هر چند ماه یکبار به مدت تقریباً 7 سال برای آنها ارسال می شد.

آنها سپس 135000 مولکول مختلف RNA (شامل پروتئین ها و متابولیت ها) و میکروب ها (از جمله باکتری ها، ویروس ها و قارچ های ساکن در روده ها و روی پوست شرکت کنندگان) را تجزیه و تحلیل کردند.

به گفته محققان، فراوانی بیشتر مولکول‌ها و میکروب‌ها در طول زمان تغییر قابل‌توجهی نداشت، به‌گفته محققان، این انتقال زمانی رخ داد که افراد در اواسط دهه 40 و اوایل دهه 60 زندگی خود بودند.