کشف قبرهای اسرارآمیز اسب باستانی با قدمت 2 هزار سال پیش

کشف قبرهای اسرارآمیز اسب باستانی با قدمت 2 هزار سال

به گزارش انتخابتو، باستان شناسان در فرانسه می گویند که 9 گور بزرگ حاوی بقایای اسب ها به قدمت نزدیک به 2000 سال را کشف کرده اند.

این 28 اسب نر که همگی حدوداً شش ساله بودند، مدت کوتاهی پس از مرگشان به طور مرموزی با هم در گودال های بزرگ دفن شدند. بقایای دو سگ نیز در نزدیکی یکی از این گودال ها پیدا شد.

یورونیوز در گزارشی نوشت: کارشناسان موسسه ملی تحقیقات باستان شناسی فرانسه دریافتند که بقایای این اسب ها به جنگ های گالیک و آغاز امپراتوری روم باستان، قبل از میلاد مسیح باز می گردد. او می گوید قدمت آن به قرن اول بازمی گردد.

جنگ های گالیک، قبل از میلاد این بنا در سال‌های 58-50 قبل از میلاد توسط ارتش جمهوری روم به فرماندهی امپراتور جولیوس سزار به منظور تصرف سرزمین‌های گالی (از جمله مناطق مرکزی و شمالی فرانسه امروزی) ساخته شد.

باستان شناسان فرانسوی در حال بررسی استخوان ها هستند تا مشخص کنند که آیا این حیوانات پس از کشته شدن در جنگ دفن شده اند یا به عنوان بخشی از یک آیین مفصل.

از آنجایی که فقط اسب های نر بالغ در این گورها دفن شده اند، علت بیماری حیوانی بعید تلقی می شود. با این حال، بقایای این اسب ها برای بررسی حضور احتمالی یک عامل انگلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

این کشف توسط باستان شناسان در قرن پنجم تا ششم در Villedieu-sur-Indre در مرکز فرانسه کشف شد. این در حالی ساخته شد که آنها در حال حفاری منطقه ای بودند که قدمت آن به قرن یازدهم باز می گردد. پیش از این، ساختمان ها، خندق ها و جاده ای قرون وسطایی در این مکان پیدا شده بود.

اولین گودال کشف شده حاوی 10 اسکلت اسب کامل بود که با دقت در دو ردیف در اعماق قبر جمع شده بودند. این حیوانات تنها 1.2 متر قد داشتند و طبق نژاد اسب باستانی نمونه هایی از اسب های گالی آن زمان بودند.

کارشناسان می گویند این دفن مشابه اکتشافات قبلی در سایر مناطق فرانسه است. در سال 2002، در Poy-du-Dom در گرنوبل، باستان شناسان یک مقبره مستطیل شکل حاوی بقایای هشت جنگجوی عصر آهن و اسب های آنها را در گورستانی سلتی کشف کردند.

“اسب باقی مانده از 2000 سال پیش”

اینجا مردها همه به پهلوی راست دراز کشیده بودند. مورخان بر این باورند که آنها همراهان جنگجوی یک پادشاه سلتی بودند که آنها را احتمالاً پس از مرگ کشته است.

ایزابل پیچون، رئیس عملیات کاوش در موسسه ملی تحقیقات باستان شناسی فرانسه، گفت که این کشف “فوق العاده اما مرموز” بود.

او گفت: “از جایی که آنها را دفن کردند، فکر می کنیم این اسب ها مربوط به جنگ های گالیک هستند که توسط ژولیوس سزار در قرن اول قبل از میلاد ترتیب داده شد.” اما این هنوز فقط یک فرضیه است.

خانم پیشون افزود: “ما می دانیم که نبرد مهمی رخ داده است و ارتش روم نه چندان دور از اینجا عبور کرده است، اما شواهد بسیار کمی در اختیار داریم و تاکنون چیزی برای نشان دادن چگونگی کشته شدن آنها پیدا نکرده ایم.” دفن شده در نزدیکی اسب ها با این وجود، نمی توانیم نادیده بگیریم که این یک تشییع جنازه بود.”

برای اینکه کارشناسان اطلاعات دقیق تری در مورد این بقایا داشته باشند، باید نمونه های DNA از استخوان ها و همچنین نمونه هایی از رسوبات اطراف آن ها گرفته شود.

۴۷۲۳۶

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین