کشف مجسمه باستانی 200 میلیارد ریالی در تهران/عکس

کشف مجسمه باستانی 200 میلیارد ریالی در تهرانعکس

به گزارش انتخابتو، سرهنگ علی قاسم پور با اشاره به آخرین پرونده قاچاق در پایتخت گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیسی، ماموران کلانتری 179 خلیج فارس دو قاچاقچی عتیقه را که مجسمه های فلزی باستانی را از منطقه می آوردند شناسایی کردند. جنوب کشور را به تهران سپرد و به فکر فروش افتاد.

ایسنا در گزارشی نوشت: مجسمه پس از انتقال به تهران به محله خلیج فارس منتقل شد که تیم عملیات این کلانتری به همراه عوامل یگان پلیس میراث فرهنگی مخفیگاه متهم را پیدا کردند. جایی که مجسمه پنهان شده است تعریف شده است

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: همکارانم پس از هماهنگی قضایی به آدرس اعلام شده اعزام و با عملیات ضربتی موفق به دستگیری هر دو قاچاقچی شدند.

قاسم پور گفت: در اولین بازرسی از مخفیگاه متهم مجسمه مورد نظر کشف و به کلانتری منتقل شد و پس از بررسی های تکمیلی مشخص شد فردی خریدار اشیای عتیقه قصد خرید این مجسمه را به مبلغ 200 میلیارد ریال داشته است. “

در حالی که کارشناسان قدمت این مجسمه باستانی را 2000 سال عنوان کردند، متهم به خرید و فروش اشیای عتیقه اعتراف کرد. همچنین با اقدامات فنی پلیسی هویت خریدار مورد نظر مشخص و دستگیری وی در دستور کار تیم های پلیس آگاهی قرار گرفت.

2333216

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین