کنترل روزانه خروجی بزرگترین انبار/تولیدکنندگان شیر خشک کشور

تورم شیر خشک در 6 ماه گذشته زیر 8 درصد

انتخابتو از سازمان غذا و دارو، علیرضا رستمی با اشاره به بحران شیرخشک که در سال گذشته در کشور تجربه شده و تلاش هایی که برای ثبات بازار شیرخشک انجام شده است، اظهار داشت: کمبود شیرخشک همچنان ادامه دارد. در این ماه با چهار محصول و برند تماس گرفتیم و آنها را برای حل این مشکل پیکربندی کردیم.

وی تاخیر در بازپرداخت بیمه ها را مشکلاتی برای برخی شرکت های شیر خشک عنوان کرد و افزود: بازپرداخت بیمه ها نسبت به سال گذشته و این موارد در سیستم بهبود زیادی داشته است. TTC ثبت نام می کنند تا اردیبهشت خسارت دریافت می کنند و به همین دلیل تاخیر بیمه ای از پنج ماه به حدود 50 روز رسیده است البته با برندهای اصلی شیرخشک هم توافق کردیم که توافقات سه ماهه انجام شود.

مدیر کل فرآورده های طبیعی، متعارف و مکمل سازمان غذا و دارو، اصرار مصرف کنندگان به استفاده از یک برند خاص از شیرخشک را عاملی در بروز برخی کمبودهای موقت ارزیابی کرد و گفت: فرهنگ سازی که در آن می توان برندهای جایگزین را در نظر گرفت. در مواقع لزوم استفاده می شود.

رستمی افزود: از کمبود موقت برخی برندهای خصوصی که بگذریم، انبار کوپن شیر خشک در استان ها هفت و هشت ماه است.

وی با تاکید بر لزوم کنترل روزانه بر تولید شرکت های تولید و توزیع شیر خشک، افزود: در حال حاضر انبارهای شیر خشک زیادی در کشور وجود دارد.