آیا برنج طلایی تراریخته وارد کشور شده است؟

آیا برنج طلایی تراریخته وارد کشور شده است؟

انتخابتو و به نقل از سازمان غذا و دارو، عبدالعظیم برف زمانی که کلیه برنج های وارداتی به کشور از مبادی قانونی از نظر ایمنی، بهداشت و سلامت پاکسازی می شود دگرگونی هیچ نوع برنجی وجود ندارد که مورد ارزیابی قرار گرفته باشد و عنوان برنج طلایی فیلیپین را داشته باشد. تراریخته وارد کشور نشد.

وی افزود: فقط محصولات تراریخته وارداتی شامل دانه های روغنی کلزاپنبه دانه، ذرت و سویا و همه طبق قانون ابلاغی کارخانه ها تولید مواد غذایی مورد نیاز، محصولات تولید شده از دانه های روغنی کلزاپنبه دانه، ذرت و سویا تراریخته تولید شده با افزودن عبارت “تراریخته» بسته بندی را برای مصرف کننده مشخص کنید.

مدیر کل امور غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بیشتر برنج های وارداتی به کشور از مبادی هند و پاکستان وارد می شود، گفت: بر اساس مقررات سازمان غذا و دارو، برنج های وارداتی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند. و پس از ثبت، اجازه ورود به محموله هایی که از مبادی ثبت شده می آیند داده می شود.

برف وی ادامه داد: وقتی ترخیص کامل شد تولید – محصول یا مواد اولیه غذایی از محموله نمونه برداری شده و بر اساس قوانین و مقررات ملی کشور برای شاخص های ایمنی و بهداشت آزمایش می شود.