کودکان در چه سنی باید معاینه دندانپزشکی انجام دهند؟

کودکان در چه سنی باید معاینه دندانپزشکی انجام دهند؟

انتخابتو، اهمیت معاینه دندانپزشکی و پیشگیری از پوسیدگی در کودکان بر هیچکس پوشیده نیست، اما حقیقت تلخ این است که پوسیدگی دندان در کودکان مشکل شایعی است که می تواند درد و مشکلات زیادی را برای کودک به همراه داشته باشد. خانواده با توجه به اهمیت بهداشت دهان و دندان در دوران کودکی می توان با معاینات منظم و اقدامات پیشگیرانه از پوسیدگی دندان در کودکان جلوگیری کرد و از داشتن لبخندی سالم که نیاز به مراقبت خانواده دارد اطمینان حاصل کرد.

معاینه می تواند به تشخیص پوسیدگی دندان در مراحل اولیه، زمانی که هنوز بدون علامت است، کمک کند، درمان را آسان تر و ارزان تر می کند و از ایجاد پوسیدگی و درد کودک جلوگیری می کند. دندان های کودک را ارزیابی می کند و مشکلات دیگری مانند مشکلات فک و فک را تشخیص می دهد. در صورت وجود ناهنجاری های دندانی، لازم است بدانید که معاینه دندان فرصت خوبی برای آموزش بهداشت دهان و دندان به کودک و والدین است، زیرا دندانپزشک نحوه مسواک زدن، نخ دندان و رژیم غذایی را آموزش می دهد. آنچه مناسب است به کودکان و والدین می آموزد.

راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان علاوه بر این معاینه منظم دندانپزشکی که باید هر شش ماه یکبار انجام شود، مسواک زدن منظم، نخ دندان کشیدن، رژیم غذایی سالم مانند مصرف مواد غذایی حاوی میوه و سبزیجات و کاهش مصرف مواد قندی بسیار است. موثر در جلوگیری از پوسیدگی دندان برای تشخیص زودهنگام حفره ها، ارزیابی سلامت دهان و دندان و پیشگیری از پوسیدگی دندان باید ماهی یک بار انجام شود.

علاوه بر این، طبق تحقیقات هر ساله بیش از پنج میلیون دندان در کودکان و بزرگسالان از بین می رود و کودکان زیر 10 سال به این آسیب بسیار حساس هستند، بنابراین مراجعه به دندانپزشک برای کودکان اهمیت ویژه ای دارد.

پوسیدگی دندان در کودکان از چه زمانی شروع می شود؟

مریم ابراهیمیان متخصص دندانپزشکی کودکان وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا به ایجاد پوسیدگی دندان در کودکان اشاره کرد و گفت: پوسیدگی دندان در کودکان معمولا از سنین پایین و همزمان با رویش دندان های شیری شروع می شود و این بستگی به میزان پوسیدگی دندان دارد. . بهداشت دهان و دندان کودکان توسط والدین.

وی افزود: گاهی اوقات وقتی کودکان یک ساله هستند و فقط دندان های شیری دارند، شاهد پوسیدگی دندان در آنها هستیم و لازم است والدین به سلامت دندان کودکان توجه کنند و اولین معاینه دندانی کودکان را انجام دهند. باید در 6 ماهگی و نهایتاً در 1 سالگی انجام شود. این باید زمانی انجام شود که اولین دندان های شیری بیرون بیایند.

این دندانپزشک اطفال تصریح کرد: دندانپزشک می تواند پوسیدگی های سطحی و اولیه را در دندان های شیری تشخیص دهد، اغلب در کودکان پوسیدگی دندان به حادترین مرحله می رسد و زمانی که آبسه روی صورت و چشم کودک تاثیر زیادی داشته باشد با دندانپزشک مشورت می شود. والدین اظهار می کنند که فرزندانشان هیچ دردی ندارند.

انتظار درد در دندان های شیری کودکان را نداشته باشید

وی خاطرنشان کرد: والدین نباید انتظار درد در دندان های شیری کودکان را داشته باشند، زیرا شرایط و نوع دندان درد در افراد متفاوت است و ممکن است کودکی دچار پوسیدگی جزئی و درد شود، اما ممکن است کودک دیگری دچار درد دندان شود. پوسیدگی در مرحله نهایی است و آبسه در حالی رخ می دهد که کودک هیچ دندان درد را تجربه نکرده است.

ابراهیمیان با تاکید بر اینکه اولین معاینه دندانی کودکان باید در سن 6 ماهگی و حداکثر در یک سالگی و همزمان با بیرون آمدن اولین دندان های شیری که همان دندان های جلویی فک بالا و پایین هستند انجام شود، گفت: گفت: در این مدت باید از والدین پرسید که برای کاهش پوسیدگی و توجه به بهداشت دهان و دندان کودکان چه اقداماتی لازم است، توضیح داده می شود که در مواردی که پوسیدگی دندان کودکان بسیار سطحی و ابتدایی باشد، می توان از پیشرفت پوسیدگی جلوگیری کرد. با تشخیص دندانپزشک و درمان های پیشگیرانه از آن جلوگیری می شود.

والدین باید هنگام شب هنگام ظاهر شدن حفره های اولیه در دهان کودک، شیر خوردن را متوقف کنند، اگر کودک کوچک است و همچنان شیر مصرف می کند، پس از خوردن آخرین وعده شیر، دندان های کودک را مسواک زد. اگر کودک بالای یک سال است، باید از دستمال مرطوب برای تمیز کردن دندان های کودکان زیر یک سال استفاده کرد .

این دندانپزشک اطفال گفت: در صورتی که کودک دو ساله باشد در مطب های دندانپزشکی همراه با توصیه های تغذیه ای و بهداشت دهان و دندان والدین برای کودکان فلوراید تراپی انجام می شود و استفاده از خمیرهای مخصوص حاوی کلسیم و فسفر برای دندان کودکان ضروری است. . در سنین پایین مسمومیت وجود ندارد، استفاده می شود.

کودکان در چه سنی باید معاینه دندانپزشکی انجام دهند؟

عواقب پوسیدگی دندان در کودکان

وی درباره عواقب پوسیدگی دندان در کودکان اظهار داشت: اگر از ابتدای تولد به هر جهتی باشد قبل از رشد محیط دهان و دندان های شیری کودک این مشکل به دندان های دائمی آن کودک سرایت می کند یعنی به کودکان کسانی که در سنین زیر 6 سالگی پوسیدگی گسترده ای در دندان های شیری خود دارند، پس از شش سالگی نیز در معرض پوسیدگی دندان قرار می گیرند.

ابراهیمیان با بیان اینکه دندان های شیری تاثیر زیادی در زیبایی کودک دارند و والدین باید به دندان های شیری توجه کنند، ادامه داد: این دندان ها در افزایش اعتماد به نفس کودکان و تلفظ کلمات در کودکانی که دندان های جلوی خود را از دست داده اند موثر است. . آنها مشکلاتی را در روابط با افراد دیگر یا همسالان خود تجربه می کنند.

وی با بیان اینکه دندان آسیاب شیر کودکان برای جویدن غذا از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: اگر این دندان های آسیاب در سنین پایین از بین بروند، حفره فک کودک خراب می شود و دهانش بوی بد می گیرد و با رشد دندان های آسیاب در بزرگسالی، ناهنجاری هایی ایجاد می شود. یک دندان تشکیل می شود، بنابراین مراقبت از دندان های کودکان در سنین پایین بسیار مهم است.

راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان

این دندانپزشک اطفال راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان را اینگونه تشریح کرد: عوامل مختلفی در کنار هم باعث پوسیدگی دندان در کودکان می شوند والدین باید از بدو تولد و قبل از رویش اولین دندان های شیری، دهان کودکان را تمیز کنند و به بهداشت دهان و دندان توجه کنند.

وی تاکید کرد: والدین باید به تغذیه و تنقلات کودکان توجه کنند و به ویژه تنقلاتی مانند شکلات چسبناک، چیپس، پفک و پاستیل که به سطح دندان می چسبد و به سختی از محیط دهان کودکان پاک می شود، از دهان کودکان خارج شود. . رژیم غذایی یا حداقل مصرف کنید و مصرف لبنیات، میوه ها و سبزیجات را افزایش دهید.

ابراهیمیان خاطرنشان کرد: علاوه بر عوامل محیطی، مشکلات ژنتیکی نیز تا حدودی در میزان پوسیدگی دندان در کودکان موثر است، بنابراین برای پیشگیری از پوسیدگی دندان باید کودکان را زیر نظر دندانپزشک اطفال قرار دهیم. توسط پزشک برای آنها