کیت ژنتیک 32 موقعیت تا دو هفته آینده اعلام خواهد شد

کیت ژنتیک 32 موقعیت تا دو هفته آینده اعلام خواهد

انتخابتو به نقل از موسسه پزشکی قانونی کشور، عباس مسجدی در مراسم افتتاح پروژه بزرگ مرکز آموزشی، تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان اصفهان اظهار کرد: در سال های اخیر تجهیزات و دستگاه های زیادی ساخته شده است. در این میان 28 دستگاه تولید شده توسط کیت ژنتیکی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی نیز گنجانده شده است. کیت 32 موقعیت این مرکز تحقیقاتی به زودی تا دو هفته آینده رونمایی خواهد شد.

دستگاه های پزشکی قانونی از نظر دقت در بالاترین سطح تجهیزات پزشکی قرار دارند زیرا در بسیاری از موارد آزمایش های پزشکی قانونی قابل تکرار نیستند و به همین دلیل کیت های ژنتیک مرکز تحقیقات موفق به کسب گواهینامه ISO 18385 شدند. ما اولین کشوری در جهان هستیم که این گواهی را دریافت کرده ایم.» بین المللی ما بودیم

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور این دستگاه را ساخته است هموژنایزر و نمونه گیری خودکار وی از دیگر دستاوردهای مرکز تحقیقات قضایی خاطرنشان کرد: بر اساس وعده هایی که به قوه قضائیه داده ایم، طی چند سال آینده و با ادامه این روند به خودکفایی کامل در حوزه مواد و مصالح خواهیم رسید. تجهیزات.

مسجدی افزود: هدف در سند تحول قضایی و برنامه سازمان، دستیابی به مرجعیت علمی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و امروز به عنوان سازمان پزشکی قانونی کشور مفتخریم که در دنیا چیزی نداریم. علم و تخصص

با وجود اینکه به دلیل تحریم های وحشیانه اعمال شده علیه کشور در تهیه برخی مواد و تجهیزات با مشکل مواجه شدیم، اما با رهنمودهای مقام معظم رهبری، تحریم ها را با فکر و اندیشه به فرصت تبدیل کردیم. این چیزی است که در چند سال گذشته به خوبی اتفاق افتاده است. در پژوهشکده هم شاهد این موضوع بودیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به نظرات کارشناسان پزشکی قانونی و رسیدگی به حدود 2 میلیون و 500 هزار پرونده در سال، گفت: بر اساس اظهارات مقامات عالی نظام قضایی، امروز نظرات پزشکی قانونی در حال دریافت است. . به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از پرونده های قضایی، کمک قابل توجهی به قضات در اجرای عدالت و تصمیم گیری می کند.

مسیدی با ابراز خرسندی از افتتاح فاز اول ساختمان جدید اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: اصفهان از نظر شرایط ساخت و ساز وضعیت چندان مناسبی ندارد، این مشکل بارها در سال جاری مشاهده شده است. در سال های اخیر مردم در ساختمان فیض این ریاست عمومی منتظر نوبت خود هستند.

وی با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی اخلاق حرفه ای رعایت نمی شود، افزود: در این صورت پزشک در ارائه خدمات به مردم، مراجعین و همکاران خود دچار مشکل می شود و چون ماهیت کار پزشکی قانونی این است. سخت و دشواری علاوه بر این وجود چنین کمبودهایی سختی کار را دو چندان می کند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: یکی از سیاست های اصلی قوه قضائیه و سازمان برقراری عدالت در دسترسی به خدمات است، بنابراین در حالی که افتتاح مراکز جدید در دستور کار قرار دارد، در حال حاضر شرایط در سه استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان از نظر ساختمان در وضعیت نامناسب و حتی بحرانی قرار دارند.

امید است با همکاری دستگاه های اجرایی، استانی و قوه قضائیه این مشکلات مرتفع شده و شرایط خدمت رسانی محترمانه به عموم مردم فراهم شود.

مسجد جامع با اشاره به افتتاح مرحله اول پروژه بزرگ اصفهان افزود: این پروژه امروز با مساعدت مستقیم رئیس قوه قضائیه کشورمان و کمک های استانی افتتاح شد و از روز شنبه در خدمت عموم مردم خواهد بود. از روز افتتاحیه آماده خدمت رسانی به عموم بوده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به تلاش این نهاد برای خدمت صادقانه به مردم گفت: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی وزیر دادگستری، موسسه پزشکی قانونی کشور رتبه دوم خدمت رسانی را دارد. میزان رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی که مایه خرسندی است البته کافی نیست و باید برای تکریم مردم به کار ادامه دهیم.