کیسه صفرا و بهترین نوشیدنی ها برای حفظ سلامت آن

کیسه صفرا و بهترین نوشیدنی ها برای حفظ سلامت آن

وقتی صحبت از مشکلات کیسه صفرا می شود، مهم است که به آنچه می نوشید توجه کنید. زیرا برخی از نوشیدنی ها می توانند علائم کیسه صفرا را تشدید کرده و وضعیت را بدتر و گاهی نگران کننده کنند. در سطح زیرین کبد عضوی به نام کیسه صفرا وجود دارد. این اندام داخلی از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: قوس معده، تنه و اینفاندیبولوم. عملکرد کیسه صفرا ذخیره صفرا (سرم) است. این مایع زرد رنگ است که وقتی غذا وارد معده می شود از کبد ترشح می شود و سپس از طریق مجرا به کیسه صفرا می رسد. صفرا از طریق مجرای صفراوی مشترک به روده کوچک ریخته می شود. در واقع وظیفه اصلی این اندام، تمرکز، ترشح و ذخیره صفرای تولید شده توسط کبد است. وظیفه این مایع ایجاد امولسیون پایدار روی چربی های غذایی است که در دوازدهه انجام می شود.

صفرا به سه طریق در هضم چربی ها نقش مهمی دارد:

PH اسیدی شیره معده را خنثی می کند که البته تا حدودی آن را قلیایی می کند. زیرا pH ایده آل برای آنزیم هایی که از لوزالمعده ترشح می شوند و در هضم چربی ها نقش دارند قلیایی است.

امولسیون کردن ذرات چربی توسط اسیدهای صفراوی در صفرا انجام می شود. این اسیدها کشش سطحی محلول های آبی را کاهش داده و باعث امولسیون شدن ذرات روغن می شوند و در نتیجه این اثر سطح تماس ذرات روغن افزایش می یابد و در نتیجه آنزیم های موثر کار می کنند. هضم چربی ها می تواند منجر به هیدرولیز راحت تر و سریع تر آنها شود.

کمک به جذب و انتقال چربی های هضم شده به سلول های مخاطی روده توسط نمک های صفراوی انجام می شود که به تدریج وارد پرزهای مخاطی روده شده و ذرات چربی هضم شده را با آنها به داخل سلول های مخاطی هدایت می کنند.

اکنون که با عملکرد و نقش اساسی کیسه صفرا و صفرا در سلامت بدن آشنا شدیم، تصمیم گرفتیم در این مقاله چند نوشیدنی اساسی و مفید برای کیسه صفرا را به شما معرفی کنیم.

آب، نوشیدنی ضروری برای کیسه صفرا

به طور کلی، نوشیدن مقدار زیادی آب برای کمک به دفع سموم از بدن و کاهش خطر تشکیل سنگ کیسه صفرا توصیه می شود. آب گزینه خوبی است زیرا از آنجایی که کالری ندارد، نقش مهمی در آبرسانی به اندام های داخلی بدن دارد و به عملکرد صحیح بدن شما کمک می کند. با نوشیدن آب بدن خود را هیدراته نگه می دارید و از این طریق هضم غذا را در بدن بهبود می بخشید و کیسه صفرا میزان صفرا و غلظت آن را در آن مدیریت می کند. با این حال، مهم است که از نوشیدن آب بیش از حد به یکباره خودداری کنید زیرا این امر می تواند فشار غیرضروری به کیسه صفرا وارد کند.

سرکه سیب یک نوشیدنی ضد التهاب برای کیسه صفرا است

سرکه سیب (ACV) حاوی مقادیر قابل توجهی اسید مالیک است و تحقیقات نشان داده است که از نقش کیسه صفرا در حل کردن سنگ های صفراوی حمایت می کند. اگر یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم رقیق کنید و صبح ناشتا بنوشید، می توانید از سلامت کیسه صفرا خود محافظت کنید.

چای نعنا و ضعف کیسه صفرا

نعناع با تحریک جریان گوارش و صفرا به هضم بهتر غذا کمک می کند. ترپن جزء نعناع است که پتانسیل حل کردن سنگ های صفراوی را دارد. تحقیقات نشان می دهد که به آرام کردن اسپاسم و گرفتگی، التیام و کاهش درد کیسه صفرا کمک می کند. برای تهیه دمنوش نعناع، ​​یک قاشق چایخوری برگ نعناع خشک را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید. ماهیتابه را از روی حرارت بردارید، آن را مستقیماً گرم کنید، درب آن را ببندید و پنج دقیقه صبر کنید. با یک قاشق چایخوری عسل آن را شیرین و غلیظ کنید. برای نتیجه بهتر می توانید این نوشیدنی را دو بار در روز بین وعده های غذایی به مدت چهار تا شش هفته بنوشید.

خواص چای نعناع; 11 خاصیت عجیب و 9 مضرات قابل توجه چای نعناع

یک لیوان چای نعناع فواید زیادی برای کیسه صفرا دارد

نوشیدن چای سبز و مبارزه با سنگ کیسه صفرا

نتایج یک مطالعه انجام شده در چین نشان می دهد که نوشیدن چای سبز خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا و سرطان را به ویژه در زنان کاهش می دهد. سنگ کیسه صفرا که اغلب در خانم ها دیده می شود و یکی از دلایل آن چاقی است، در مجاری که صفرا را از کبد به روده کوچک می برند تشکیل می شود. اگر این سنگ ها دریچه کیسه صفرا را مسدود کنند، درد و ناراحتی در سمت راست شکم، درست زیر قفسه سینه ایجاد می شود و در این مرحله، اغلب نیاز به برداشتن کیسه صفرا است. از 959 نفری که به عنوان مورد در این مطالعه شرکت کردند، 394 نفر یا 41 درصد همیشه چای سبز می‌نوشیدند. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن یک فنجان چای در روز به مدت حداقل 6 ماه سنگ های صفراوی را تا 27 درصد، سرطان کیسه صفرا را تا 44 درصد و سرطان مجرای صفراوی را تا 35 درصد کاهش می دهد. نوشیدن چای سبز در مردان اثراتی مشابه زنان داشت، اما تأثیر آن به اندازه زنان نبود. در نتیجه این تحقیقات، نوشته شده است که برخی از مواد شیمیایی موجود در چای ممکن است با خواص ضد التهابی خود از رشد غیرطبیعی سلول ها جلوگیری کرده و احتمالاً خطر ابتلا به این بیماری های مجاری صفراوی را کاهش دهند.

خواص چای سبز; تمام ویژگی های عالی یک آبجو جادویی

چای سبز گلستان با طعم نعناع 100 گرم

آب چغندر یک نوشیدنی سم زدایی صفرا است

از آنجایی که آب چغندر حاوی مقادیر زیادی بتائین است، می تواند بدن شما را سم زدایی کند. بتائین موجود در آب چغندر تجزیه چربی ها را تسریع می کند و در نهایت به کاهش بار فعالیت کیسه صفرا کمک می کند. اگر سنگ کیسه صفرا دارید، درمان معجزه آسایی که می توانید در خانه درست کنید، ترکیب آب چغندر و آب هویج است.

ویژگی های لب ها و تاثیر آن بر سلامتی

وزن چغندر قرمز تازه 1 کیلوگرم

سر سفره یک لیوان آب چغندر است که برای صفرا مفید است.

آب لیمو و آب پرتقال

از آنجایی که آب لیمو و آب پرتقال سرشار از ویتامین C هستند و خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارند، می توانند به بهبود عملکرد کیسه صفرا کمک کنند. اثرات این آب مرکبات به صورت بهبود فرآیند گوارش و کاهش التهاب است که منجر به تسکین درد و علائم مرتبط با مشکلات کیسه صفرا مانند سنگ کیسه صفرا می شود.

500 گرم لیمو تازه هسته دار

دو لیوان آب لیمو و آب پرتقال که برای کیسه صفرا مفید است

راه حل

با وجود تمام خواص درمانی و فواید نوشیدنی های گیاهی و خانگی، کارشناسان به همه افراد به ویژه کسانی که بیماری های زمینه ای یا مشکلات اساسی در این زمینه دارند توصیه می کنند؛ از مصرف خودسرانه و بدون نسخه داروهای گیاهی خودداری کنید، از داروهای خانگی و نوشیدنی ها فقط با صلاحدید پزشک و در دوزهای معین و با اطمینان از عدم تداخل دارویی استفاده کنید.

منبع: webmd

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا