یک قلب سالم در دقیقه چند بار می‌زند؟

bato-adv

قلب به عنوان یک نماد در فرهنگ ها و ادبیات مختلف بسیار مورد احترام و منبع الهام بوده است. در طول تاریخ بشر، مردم در سراسر جهان به هزاران زبان درباره قلب نوشته اند، صحبت کرده اند یا خوانده اند و آن را نمادی از عشق، مهربانی و مهربانی توصیف کرده اند. شجاعت . اما وظیفه اصلی قلب این است که ما را زنده نگه دارد. این اندام عضلانی به اندازه مشت به سیستم گردش خون نیرو می دهد و خون اکسیژن دار را در سراسر بدن پمپاژ می کند.

به گزارش ایندیپندنت، ضربان قلب ما ممکن است به دلیل احساسات، فعالیت بدنی یا آسیب و بیماری کم یا زیاد شود، اما به طور مداوم و بدون وقفه می تپد.

چند قلب در یک روز یا یک عمر می تپد؟

ضربان قلب در طول روز بسته به اینکه پشت میز می نشینید، راه می روید یا بر روی تردمیل می دوید، بسته به نیاز بدن به انرژی، سرعتتان کاهش یا سرعت تغییر می کند. دکتر، رئیس قلب و عروق در دانشکده پزشکی رابرت وود جانسون دانشگاه راتگرز در نیوجرسی. پارتو سنگوپتا می گوید: «جالب ترین جنبه قلب توانایی آن در تنظیم عملکرد آن بسته به نیازهای متابولیک و فیزیولوژیکی بدن است. . این تغییرات به قدری به موقع و مؤثر هستند که گویی یک مغز یا سیستم هوشمند درونی در قلب وجود دارد که می تواند فوراً نیازهای بدن را تشخیص دهد و به آنها پاسخ دهد.»

تخمین ضربان قلب در طول عمر با اندازه گیری ضربان قلب دقیقه به دقیقه شروع می شود و سپس بررسی می کند که آیا میانگین ضربان قلب در حالت استراحت در محدوده خاصی است یا خیر. ضربان قلب بر حسب ضربان در دقیقه یا BPM اندازه گیری می شود. طبق دانشکده پزشکی هاروارد، محدوده ضربان قلب برای یک فرد بالغ سالم در حالت استراحت بین 60 تا 100 ضربه در دقیقه (ضربان در دقیقه) است، اما برای بیشتر بزرگسالان این میزان بین 55 تا 85 ضربه در دقیقه است.

در مقایسه، ضربان قلب نوزادان در حالت استراحت از 70 تا 190 ضربه در دقیقه متغیر است. آنچه برای تامین انرژی مورد نیاز است متابولیسم سریعتر است.

اگر ضربان قلب در حالت استراحت در بزرگسالان خارج از محدوده طبیعی باشد، این نشانه بیماری برای متخصصان قلب است و باید جدی گرفته شود. متخصصان مشکلات قلبی را بر اساس ضربان قلب سریع‌تر زمانی که بالای 100 می‌رود یا ضربان قلب آهسته‌تر زمانی که به زیر 60 می‌رسد، تشخیص می‌دهند. البته متخصص بیماری های قلبی عروقی و استادیار دانشگاه اوهایو، دکتر. سالواتوره ساوونا خاطرنشان می کند که با بالا رفتن سن افراد معمولاً ضربان قلب آنها کمی کاهش می یابد، زیرا روند زندگی بر عضلات قلب نیز تأثیر می گذارد.

او گفت: «برای مثال، پیری می‌تواند باعث فیبروز (رشد بافت اضافی در قلب که بر ضربان قلب تأثیر می‌گذارد) یا ریتم‌های غیرطبیعی قلب مانند فیبریلاسیون دهلیزی (شایع‌ترین اختلال ریتم قلب) شود و بر سرعت یا کندی ضربان قلب تأثیر بگذارد. . علم زنده.

قلب یک فرد 100800 بار در روز می تپد و میانگین ضربان قلب در حالت استراحت 70 ضربه در دقیقه است. این عدد تقریباً به 36.8 میلیون تپش در سال می رسد و اگر میانگین طول عمر را مثلاً 77.5 سال در نظر بگیریم، به این معنی است که قلب آن شخص در طول زندگی تقریباً 2.85 میلیارد بار خواهد تپید.

عواملی مانند سن، ژنتیک، آسیب و بیماری می توانند به تدریج عملکرد قلب را کاهش دهند، بنابراین مراقبت از این اندام حیاتی نقش مهمی در حفظ عملکرد بهتر و طولانی تر آن دارد.

به گفته متخصصان، اگرچه افزایش سن یک واقعیت زندگی است و در نتیجه تمام توانایی های بدن به مرور زمان کاهش می یابد، اما این توانایی را داریم که با تغذیه سالم، خواب کافی و تغذیه منظم، سایش ناشی از استرس را به حداقل برسانیم. ورزش به سلامت قلب ما کمک می کند.