۶۳ شهر و روستای عاری از دخانیات در کشور وجود دارد

۶۳ شهر و روستای عاری از دخانیات در کشور وجود

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسید، بهزاد ولی زاده گفت: آخرین بررسی میزان مصرف دخانیات در کشور در سال 1400 انجام شده است. این تحقیقات نشان می دهد که 14 درصد از جمعیت کشور از مواد دخانی استفاده می کنند که 26 درصد آن را مردان تشکیل می دهند.

بررسی ها نشان داد که مصرف دخانیات در بین زنان رو به افزایش است و بین سال های 1995 تا 1400 در گروه سنی بالای 18 سال، مصرف دخانیات در بین مردان 3 درصد افزایش یافته است. نسبت به سال 2015 54 درصد افزایش یافته است.

رئیس دبیرخانه اداره کل کنترل کشوری دخانیات وزارت بهداشت در خصوص مصرف مواد دخانی در گروه سنی 18 تا 24 سال گفت: بررسی ها نشان می دهد میزان مصرف دخانیات در زنان این گروه سنی افزایش یافته است. 90 درصد، 34 درصد و مردان در این گروه سنی 34 درصد افزایش یافته اند.

ولی زاده گفت: بر اساس بیانیه سازمان جهانی بهداشت، نرخ مالیات اعمال شده برای محصولات دخانی در کشور ۲۵ درصد است و این نرخ با نرخ جهانی سیگار تقریباً ۵۰ درصد تفاوت در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون مالیات بر فرآورده های دخانی، میزان مالیات بر فرآورده های دخانی باید هر سال 5 درصد افزایش یابد، اما در ایران این نرخ 25 درصد و برای سیگارهای برند خارجی 50 افزایش یافته است. نرخ مالیات بر سیگارهای وارداتی در خرده فروشی 75 درصد است که باید در قانون برنامه توسعه لحاظ شود و نظام مالیاتی در آن لحاظ شود.

مالیات ۱۵ درصدی سیگار با آرم ایران افزایش یابد

رئیس دبیرخانه اداره کل مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه دخانیات در سبد خانگی تعریف شده است، افزود: در حال بررسی حذف سیگار از سبد خانگی هستیم، باید 15 درصد مالیات بر سیگار اعمال شود. آرم ایران. امیدواریم در صورت افزایش، با پیاده سازی مکانیزاسیون مراکز فروش در نظام مالیاتی کشور، عرضه این محصولات کاهش یابد. در حال حاضر نرخ مالیات بر سیگار یک درصد است و در حالی که مصرف کننده نهایی پرداخت می کند، مالیات سیگار باید توسط سازنده پرداخت شود.

ولی زاده ادامه داد: پایین بودن قیمت محصولات دخانی و پایین بودن نرخ مالیات علاوه بر اینکه سودهای کلان را نصیب تولیدکنندگان محصولات دخانی می کند، موجب شده تا به دلیل عدم اجرای قانون جامع کنترل دخانیات و قانون جامع، از جرایم و تخلفات جلوگیری نشود. قانون کنترل دخانیات ضعف آموزش عمومی و اطلاع رسانی در مورد مضرات دخانیات و سیگار یکی از مهم ترین عواملی است که باعث افزایش مصرف دخانیات می شود.

وی با تاکید بر ممنوعیت فروش اینترنتی دخانیات گفت: اخیراً وزیر بهداشت در نامه ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ممنوعیت استعمال دخانیات در شبکه های تلویزیونی خانگی ارسال کرده و دادستان نیز در این خصوص دست به کار بروکراتیک زد. از استفاده از این مواد در فیلم جلوگیری کنید.

رئیس دبیرخانه اداره کل مبارزه و مبارزه با دخانیات کشور با بیان اینکه 63 شهر و روستای عاری از دخانیات در کشور وجود دارد گفت: می خواهیم محتوای آموزشی دانش آموزان در مدارس و رسانه ها همراه باشد. ما در این زمینه