8 فیلم شاهکار کره ای که شما را عمیقاً به “سیاست” می برد.

8 فیلم شاهکار کره ای که شما را عمیقاً به

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، داستان هایی درباره رویدادهای سیاسی که بسیاری از آنها الهام گرفته از رویدادهای واقعی در تاریخ مدرن کره هستند، اغلب در ردیف پرفروش ترین آثار سینمای کره قرار می گیرند. این داستان‌ها تاریخ نسبتاً مختصری از کره جنوبی را در بر می‌گیرد و شخصیت‌هایی را که در راهروهای قدرت قدم می‌زنند و همچنین شهروندانی را به تصویر می‌کشند که زندگی‌شان به شدت تحت تأثیر جریان‌های سیاسی زمان خود قرار گرفته است.
فراقدید نوشت: لیستی از بهترین و پرفروش ترین فیلم های سیاسی دو دهه اخیر سینمای کره را مشاهده می کنید.

1. راننده تاکسی 2017

جنبش دموکراسی خواهی گوانگجو در ماه مه 1980 سوژه بسیاری از فیلم های کره ای بوده است، اما پرفروش ترین فیلم در میان آنها راننده تاکسی جانگ هون است که در تابستان 2017 اکران شد و در حال حاضر دوازدهمین فیلم پرفروش سینمای کره است. تاریخ.

در این فیلم که از یک داستان واقعی الهام گرفته شده است، سونگ کانگو نقش یک راننده تاکسی را بازی می کند که روزنامه نگار آلمانی یورگن هینزپیتر (توماس کرچمان) را در بحبوحه شورش ها به گوانگجو می برد. هینزپیتر خشونت های این شهر را ثبت کرد و فجایع را به جهانیان معرفی کرد. این فیلم علاوه بر موفقیت مالی، جوایز زیادی را به دست آورد و به عنوان نماینده کره جنوبی در بخش بهترین فیلم خارجی زبان در نودمین دوره جوایز اسکار انتخاب شد.

2. وکیل (1392).

سونگ کانگو در فیلم وکیل (2013) نیز نقش اصلی را بازی کرد. داستان دیگری با الهام از وقایع واقعی. او نقش سونگ ووسوک را بازی می کند. شخصیتی که از زندگی رئیس جمهور سابق کره، رو مو هیون الهام گرفته شده است. ووسوک وکیلی از خانواده ای طبقه پایین است که در دهه 1980 در بوسان وکالت می کرد. او یک تجارت خوب برای خود ایجاد کرده و از موفقیت نسبی برخوردار است، اما وقتی پسر صاحب رستوران مورد علاقه اش توسط نیروهای امنیتی ربوده می شود و به عنوان یک مخالف سیاسی شکنجه می شود، تصمیم می گیرد برای محافظت از جوانان، شغل و زندگی خود را به خطر بیندازد. آهسته رفیق «وکیل» اولین فیلم کارگردان یانگ وو سوک بود و در پایان سال 2013 در کمال تعجب توانست دومین فیلم پرفروش سال شود.

3. Inside Men 2015

لی بیونگ هون نقش Ahn Sangu را در یکی از معروف ترین نقش های خود بازی می کند. یک گانگستر سابق که اکنون به یک دلال سیاسی فاسد تبدیل شده است. با این حال، در یکی از ماجراجویی های سیاسی سانگو، سردبیر یک روزنامه با نفوذ و یکی از اعضای مجلس ملی که خود را برای ریاست جمهوری کره آماده می کند، به او خیانت می کند و او را به دردسر می اندازد. سانگو بعداً از سایه ها برمی گردد و شروع به انتقام گرفتن از همدستان سابقش می کند. اما برای انجام این کار، او باید با یک دادستان صادق منطقه کار کند که مصمم است سردبیر و مدیر فاسد را نیز سرنگون کند. سومین فیلم وو مین هو، مردان تأثیرگذار، هم از نظر منتقدان و هم از نظر تجاری موفق بود.

4. 18 مه 2007

قبل از «راننده تاکسی»، شورش های گوانگجو در ماه مه 1980 موضوع فیلم پرفروش دیگری بود. فیلم 18 مه. این فیلم به کارگردانی کیم جی هون داستان شخصیت های مختلفی را روایت می کند که زندگی آنها تحت تاثیر اعتراضات گوانگجو قرار گرفته است. این فیلم داستان هایی را روایت می کند که در طول این رویدادهای غم انگیز با هم تلاقی می کنند. این مجموعه که در تابستان 2007 اکران شد و با بازی آن سونگ کی، کیم سانگ کیونگ و لی جونگی به نمایش درآمد، دومین فیلم پرفروش سال در کره شد و نامزد هشت جایزه در جوایز فیلم اژدهای آبی شد.

5. When the Day Comes (When the Day Comes) 2017

این یکی از تحسین شده ترین فیلم های کره ای سال های اخیر است. رویدادی که جرقه قیام دموکراتیک ژوئن را زد و در نهایت مسیر سیاسی کره را تغییر داد. این فیلم به کارگردانی جانگ جون هوان، تعدادی از بازیگران سرشناس را در نقش سیاستمداران، مأموران امنیتی، خبرنگاران، فعالان، دانشجویان، زندانبانان، دادستان ها و دیگران در داستانی جذاب و سریع بازی می کند. از بازیگران این فیلم می توان به کیم یون سوک، ها جونگ وو، یو هه جین، کیم ته ری، سول کیونگ گو، گنگ دونگ وون و بسیاری دیگر اشاره کرد.

6. پادشاه (2017).

درام «پادشاه» (2017) به کارگردانی هان جائه ریم، داستان ظهور و سقوط یک دادستان جاه طلب به نام پارک ته سو (با بازی جو این سونگ) را روایت می کند. جو نقش پارک تائه سو را بازی می کند که از طبقه پایین تر می آید، دادستان می شود و به تدریج یاد می گیرد که از قانون اساسی به نفع خود استفاده کند. داستان حول محور انتخابات ریاست جمهوری کره است که هر پنج سال یکبار برگزار می شود و نشان می دهد که چگونه دادستان های فاسد می توانند از این انتخابات داغ و تغییرات سیاسی در کره سود ببرند یا ضرر کنند.

7. مرد ایستاده در صف (Man Standing in Line) 2020

کارگردان وو مین هو و ستاره لی بیونگ هون برای درام سیاسی The Man Standing By در سال 2020 دوباره متحد شدند. فیلمی درباره روزهای منتهی به ترور رئیس جمهور پارک جونگ هی در سال 1979. لی بیونگ هون نقش کیم گیو پیونگ، رئیس سازمان اطلاعات کره را بازی می کند که تحت کنترل مستقیم رئیس جمهور پارک است. این فیلم نشان می دهد که کیم به آرامی از رئیس دولت ناامید می شود، زیرا رئیس جمهور پارک شروع به ترجیح توصیه های تند رئیس امنیتی خود می کند. فیلم وو به عنوان نماینده کره جنوبی در بخش بهترین فیلم بین المللی در نود و سومین دوره جوایز اسکار انتخاب شد.

8. Kingmaker 2022

این فیلم بر اساس روایت های واقعی از رابطه کاری بین کیم دائه جونگ (هشتمین رئیس جمهور کره جنوبی) و استراتژیست سیاسی او، اوم چانگ-روک ساخته شده است. شخصیت اصلی این فیلم Seo Chang-dae است. او یک استراتژیست سیاسی بسیار باهوش و تیزبین است که می تواند هر کسی را به یک فرد موفق در دنیای سیاست تبدیل کند. داستان اصلی فیلم از آنجا شروع می شود که کیم وون بیوم، سیاستمداری که هدفش دستیابی به ریاست جمهوری و اصلاح کشور است، سئو چانگ دائه را به مبارزات انتخاباتی خود دعوت می کند.

۲۲۰

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین