کدام غذاها خطر ابتلا به سرطان کلیه را افزایش می دهند؟

کدام غذاها خطر ابتلا به سرطان کلیه را افزایش می دهند؟

پیمان صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کلیه ها اندامی است که با هر ضربان قلب خون را از مواد زائد، سموم و آب اضافی پاک می کند و در عملکرد بدن موثر است و شایع ترین نوع آن است. سرطان کلیه. این یک سرطان سلول کلیه است که زمانی رخ می دهد که تومورهای بدخیم در فیلترهای کوچکی که خون را تمیز می کنند، ایجاد می شود.

وی افزود: سبک زندگی و رژیم غذایی افراد تاثیر بسزایی در سلامت کلیه ها دارد و غذاهای مصرفی از کلیه ها عبور می کند و افزود: سیگار و چاقی دو عامل ایجاد سرطان کلیه هستند.

فوق تخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار، وجود خون در ادرار، درد در ناحیه پشت و پهلو و تشکیل توده در ناحیه شکم را از علائم سرطان سلول کلیه عنوان کرد و تصریح کرد: پیشگیری از سرطان کلیه از جمله میوه. و مصرف سبزی، آب کافی و غلات کامل، غذایی است که افراد باید از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

صالحی ادامه داد: اگرچه مصرف پروتئین در رژیم غذایی هر فردی ضروری است و به ساخت و حفظ توده عضلانی کمک می کند، اما در افراد مبتلا به سرطان کلیه، مصرف بیش از حد پروتئین می تواند منجر به تجمع مواد زائد حاصل از هضم غذا در جریان خون شود. بنابراین افراد برای مصرف مقدار مناسب و بهترین نوع پروتئین باید با متخصص تغذیه مشورت کنند.

برای پیشگیری از سرطان کلیه و بهبود درمان این بیماری، پرهیز از غذاهای بسیار شور، غذاهای غنی از فسفر، مصرف بیش از حد آب، غذاها و نوشیدنی های فرآوری شده و نوشیدنی های الکلی از جمله توصیه هایی است که افراد باید رعایت کنند. . به حساب آوردن

این جراح کلیه و مجاری ادراری افزود: فست فود، تنقلات نمکی مانند چیپس و گوشت فرآوری شده، کاکائو، لوبیا، غلات و سبوس فرآوری شده، لبنیات و صدف های تخصصی، نوشابه ها و نوشابه های شیرین، نودل و سوپ فوری، غذاهای آماده منجمد یا طولانی -غذاهای ماندگار از جمله غذاهایی هستند که افراد برای محافظت از سلامت کلیه خود باید از آنها دوری کنند و ممکن است خطر ابتلا به سرطان کلیه را افزایش دهند.