مهلت مشاهده و تایید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور

مهلت مشاهده و تایید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور

انتخابتو، از سال 1402 کنکور سراسری نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است، حذف برخی از دروس عمومی از کنکور، کنکور دو مرحله ای، اثر سوابق تحصیلی مشخص شده در کنکور.

این تاثیر در سال 1402 به 40 درصد، امسال به 50 درصد و در سال آینده به 60 درصد می رسد، یعنی نمرات امتحانات نهایی سال دوازدهم تأثیر قطعی در کنکور سراسری و انتخاب رشته کنکور خواهد داشت. .

مرکز نظارت بر کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش زودتر وی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که آخرین مهلت مشاهده و تایید سوابق تحصیلی امروز است و داوطلبان متقاضی تحصیلات عالی تا پایان امروز (۲۳ مرداد) با مراجعه به آزمون فراگیر سراسری وضعیت سوابق تحصیلی خود را بررسی کنند. سیستم در my.sanjesh.org مشخص شده است.

ضمناً طبق اطلاعیه قبلی این مدت قابل تمدید نبوده و در صورت عدم مراجعه به سامانه مورد نظر و یا تایید سوابق تحصیلی امتیاز کل سوابق تحصیلی شما به مراجع ذیربط ارسال نخواهد شد.

بر اساس اظهارات رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت آموزش و پرورش، داوطلبان پس از پرداخت شهریه تعیین شده توسط هیات وزیران می توانند با مراجعه به سامانه، سوابق خود را مشاهده و پس از تایید برای آنان ارسال شود.

کلیه دانش آموزان شرکت کننده در آزمون سراسری باید به این سامانه مراجعه و سوابق تحصیلی آنها به سامانه ارسال و شهریه پرداخت و تایید می شود.