ارائه بیش از یک میلیون خدمات درمانی و بهداشتی به زائران اربعین تا اول شهریور ماه

ارائه بیش از یک میلیون خدمات درمانی و بهداشتی به

پیمان نامدار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به خدمات درمانی هلال احمر به زائران اربعین از روز سه شنبه 25 مرداد لغایت پنجشنبه 10 شهریور ماه، گفت: به یک میلیون و 891 هزار نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شد. 883 خدمت به زائران حسینی ارائه شد همچنین لازم است بدانید که جراحی ها و خدمات انجام و تقریبا 13 هزار و 671 نفر برای دریافت خدمات به مراکز هلال احمر مراجعه کردند.

وی در خصوص اسکان اضطراری زائران افزود: در مدت مورد بحث بیش از 6 هزار و 880 نفر اسکان اضطراری پیدا کردند و 821 مصدوم نیز به مراکز بهداشتی درمانی ارجاع شدند.

معاون بهداشت و توانبخشی جمعیت هلال احمر عراق با اشاره به اینکه هلال احمر به زائران اربعین حسینی عراق خدمات امدادی و درمانی ارائه کرد، گفت: بیش از یک میلیون و 57 هزار نفر در عراق بیش از 811 هزار و 180 خدمت ارائه کردند. به زائران اربعین حسینی در عراق نیز بیش از 107 هزار و 380 زائر مبتلا به گرمازدگی تحت مداوا قرار گرفتند.

نامدار با اشاره به اینکه زائران زیادی به مرز اعزام شدند، در ادامه سخنان خود گفت: 198 نفر از زائران برای ادامه روند درمانی خود در کشور به مرز اعزام شدند.