عادت هایی که به مغز آسیب می رساند

عادت هایی که به مغز آسیب می رساند

انتخابتو، نادیده گرفتن سلامت جسمی و روانی می تواند منجر به زوال شناختی شود، برخی عادات روزانه سلامت مغز را به خطر می اندازد، بنابراین لازم است سبک زندگی سالم را دنبال کنید، به بررسی عادات روزانه آسیب رساندن به مغز ادامه دهید. :

عدم فعالیت بدنی

فعالیت بدنی عملکردهای شناختی مانند حافظه و تمرکز را تقویت می کند، در حالی که ورزش نکردن خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد و با کاهش سطح اندورفین، استرس و اضطراب را افزایش می دهد، بنابراین ورزش منظم روزانه برای بهبود عملکرد مغز و سلامت روان مهم است.

گوش دادن به موسیقی با صدای بلند

گوش دادن مداوم به موسیقی با صدای بلند می تواند به شنوایی آسیب برساند و سطح استرس را افزایش دهد. این ممکن است احتمال زوال شناختی را افزایش دهد. گوش دادن به موسیقی با صدای بلند باعث افزایش سطح کورتیزول در بدن می شود که بر سلامت روان تاثیر می گذارد و باعث اضطراب می شود.

مصرف زیاد غذاهای شیرین

مصرف بیش از حد غذاهای غنی از قند می تواند آسیب زیادی به سلامت مغز وارد کند، مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف قند با اختلال در عملکردهای شناختی مانند کاهش حافظه مرتبط است و قند باعث افزایش التهاب و استرس اکسیداتیو می شود. ممکن است هر دو به مغز آسیب برسانند. رژیم غذایی سرشار از قند می تواند باعث مقاومت به انسولین شود که بر عملکرد متابولیک مغز تأثیر می گذارد و مصرف بیش از حد قند باعث تغییرات خلقی و استرس و اضطراب می شود.

کم آبی بدن

کم آبی مزمن می تواند بر سلامت مغز و عملکردهای شناختی مانند تمرکز، حافظه و یادگیری تأثیر بگذارد. حتی کم آبی خفیف می تواند باعث اختلال در انتقال دهنده های عصبی، استرس و اختلال در عملکردهای شناختی شود.