درمان عفونت معده با طب سنتی/ مبتلایان به رفلاکس معده از خوردن عرق نعنا پرهیز کنند

درمان خانگی و سریع اسهال قرص اسهال

محمدعلی یزدیان با اشاره به راهکارها و توصیه های طب سنتی برای درمان عفونت معده با داروهای گیاهی گفت: عفونت معده یکی از دردهای شایع معده است که توسط باکتری به نام ایجاد می شود. هلیکوباکتر پیلوری در برابر اسید معده مقاوم است و باعث آسیب معده می شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم درمان عفونت معده ممکن است فرد مبتلا درگیر التهاب، درد شدید، بیماری هایی مانند زخم معده و حتی سرطان معده شود، خاطرنشان کرد: دردی که افراد به دلیل عفونت معده تجربه می کنند می تواند تا مدت ها ادامه داشته باشد. مدت طولانی است و می تواند 10 تا 15 روز با آنها باشد.

این پزشک و عضو انجمن طب سنتی ایران با اشاره به اینکه علائم مسمومیت و عفونت معده تا حدودی شبیه هم هستند و در موارد مسمومیت و عفونت معده، بیماران دچار درد، تهوع، استفراغ و گاهی تب می شوند، درباره این موضوع تصریح کرد. : استفاده از گیاهان دارویی مانند زنجبیل، نعناع و زیره می تواند در درمان عفونت معده موثر باشد.

یزدیان ادامه داد: خاصیت ضدالتهابی زنجبیل در هضم غذا تاثیر بسزایی دارد و از حالت تهوع جلوگیری می کند. استفاده از ریشه آن یا چای زنجبیل برای درمان عفونت معده موثر است. مردم همچنین می توانند از چای نعناع برای درمان عفونت معده و رفع سوء هاضمه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مبتلایان به رفلاکس معده از خوردن نعناع پرهیز کنند، گفت: استفاده از زیره در پخت و پز و ترکیب سیاه دانه و عسل می تواند درمان موثری برای عفونت معده باشد، در حالی که استفاده از ریشه شیرین بیان می تواند منجر به ورم معده، زخم معده و در نهایت کاهش آن شود. خطر رفلاکس معده عفونت معده

یک پزشک عضو انجمن طب سنتی ایران با بیان اینکه افراد می توانند از چای شیرین بیان برای درمان عفونت معده استفاده کنند، افزود: دارچین می تواند در کاهش درد معده و همچنین بهبود علائم عفونت معده موثر باشد، بنابراین توصیه می شود افراد از دارچین استفاده کنید تزریق در زمان های مختلف