با این ترفند روانی دل اطرافیان را به دست خواهید آورد.

با این ترفند روانی دل اطرافیان را به دست خواهید

بعدی- پیچیدگی های گفتار انسان شگفت انگیز است و هنر ارتباط را می توان با تجزیه و تحلیل مکالمات آموخت.

به نقل از Kazaresh Ferraro, Your Tango: گفتگوی دو طرفه یکی از هنرهای مهم در برقراری ارتباط است. گفتگوهای خوب با دوستان بسیار مهم است و حتی به افزایش میزان شادی در زندگی کمک می کند. برای یک مکالمه سالم، مهم است که به منافع جمعی فکر کنید تا منافع شخصی خود. مهم نیست چه کسی در مقابل شما ایستاده است، هنگام صحبت با عزیزان خود به عنوان یک تیم فکر کنید.

اما چگونه می توان چنین مکالمه ای داشت؟ آنچه در این گونه گفتگوها مهم است، سوالی است که از طرف مقابل می پرسی. این سوال می تواند حال طرف مقابل را بهتر کند و به گفتگو ادامه دهد. این سوال باید در مورد زندگی و تجربیات طرف مقابل باشد و با حس همدلی پرسیده شود.

زندگی مثل یک سری بازی است. هر فردی در زندگی سود و زیان های متفاوتی را تجربه می کند. هدف از این ترفند روانشناختی پرسیدن سوالی است که طرف مقابل را تشویق کند تا در مورد دستاوردهای شخصی خود صحبت کند. وقتی از تجربیات مثبت صحبت می کنید، قطعاً طرف مقابل احساس خوبی را تجربه می کند و ناخودآگاه این حس خوب را با وجود شما مرتبط می کند.

انجام این ترفند چندان پیچیده نیست، اما پرسیدن سوال درست نیاز به درایت، متفکر بودن و فروتنی دارد. کشف پیروزی های دیگران و پرسیدن سوال در مورد این تجربیات نیاز به هوشیاری زیادی دارد. قبل از امتحان این ترفند، مهم است که فرد یاد بگیرد شنونده خوبی باشد، بدون اینکه به زندگی و تجربیات شخصی خود فکر کند، به حرف های دیگران گوش دهد. شنونده خوب بودن یک مهارت ارتباطی مهم است که به فروتنی نیز نیاز دارد. باید موفقیت های آنها را کنار گذاشت و بدون تعصب به حرف های طرف مقابل گوش داد.

تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که صرفاً سکوت در حین مکالمه باعث نمی‌شود فرد شنونده خوبی باشد. نکته مهم پرسیدن سوالات مرتبط و مناسب و تعامل با طرف مقابل است. هر فردی در زندگی خود تجربیات سخت و خاطرات غم انگیزی دارد، بنابراین اگر در حین گفتگو به دستاوردهای آنها اشاره شود و با اشتیاق در مورد دستاوردهای آنها سؤال شود، قطعاً طرف مقابل احساس خوبی نسبت به او و گفتگویش خواهد داشت.