آموزش املت با ۲ روش قهوه خانه ای

آموزش املت با ۲ روش قهوه خانه ای

املت این یک دستور پخت آسان است که نیاز به آماده سازی زیادی ندارد، اما می تواند غذای خوشمزه تری نسبت به برخی غذاها باشد.

به گزارش نمناک، املت یکی از آن غذاهای راحت اما بسیار خوشمزه است که اکثر افراد مجرد آن را جزو غذاهای مورد علاقه خود می دانند.

درست کردن املت با تکنیک سرآشپز حرفه ای

مواد تشکیل دهنده املت

تخم مرغ: 4 عدد
رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
روغن: 4 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه (سیاه یا قرمز) و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه املت رب

تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و روغن را کف آن بریزید تا داغ شود. بعد از گرم شدن روغن رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ رب گوجه فرنگی تغییر کند و بوی خامی آن از بین برود. پس از یک دقیقه تفت دادن رب گوجه فرنگی، زردچوبه و فلفل را اضافه کرده و کمی مخلوط کنید. سپس تخم‌مرغ‌ها را داخل تابه بریزید و مقداری نمک روی آن‌ها بپاشید و به هم زدن ادامه دهید تا تخم‌مرغ‌ها به خوبی با رب مخلوط شوند، حدود ۵ دقیقه. املتی که تهیه کردید را با نان تازه، پیاز و سبزیجات دلخواه بخورید.

نکته: در هنگام پخت املت حرارت را در هیچ مرحله ای کم نکنید.

طرز تهیه املت گوجه فرنگی

شکل دیگری از املت رب گوجه فرنگی به نام املت قهوه خانه ای نیز وجود دارد، اما اساسا خانم های خانه دار بیشتر به املت گوجه فرنگی علاقه دارند.

مواد لازم برای تهیه املت گوجه فرنگی

گوجه فرنگی: 6 عدد
تخم مرغ: 3 عدد
پیاز: 1 عدد
نمک و فلفل: به میزان لازم
چربی: به اندازه کافی
زردچوبه: یک قاشق چایخوری

دستور تهیه املت گوجه فرنگی

پیاز را خیلی ریز یا با رنده ریز رنده کنید. در تابه ای مقداری روغن بریزید تا داغ شود. سپس پیازها را در روغن تفت دهید تا طلایی شوند.

گوجه فرنگی ها را پوست گرفته و خرد کنید. بعد از طلایی شدن پیازها، گوجه فرنگی ها را اضافه کنید و کمی هم بزنید. در تابه را بپوشانید تا گوجه ها پخته و نرم شوند سپس حرارت را کم کنید و گوجه ها را کمی تفت دهید.

تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و خوب مخلوط کنید و سپس به گوجه فرنگی های سرخ شده اضافه کنید. در همین حین نمک و فلفل را اضافه کنید.

بعد از مخلوط کردن ادویه ها با تخم مرغ، حرارت زیر ماهیتابه را کمی بیشتر کنید و بپزید تا املت کاملا پخته شود.