قرص ها و داروهایی که معمولاً استفاده می شود و به حافظه آسیب می زند

قرص ها و داروهایی که معمولاً استفاده می شود و

داروها می توانند انواع مختلفی از عوارض جانبی ایجاد کنند. برخی از اینها آزاردهنده هستند، برخی دیگر کاملاً خطرناک هستند.

به گزارش نمناک، یکی از این عوارض خطرناک که اغلب نادیده گرفته می شود، فراموشی و از دست دادن حافظه است. برای برخی از افراد، از دست دادن حافظه می تواند به مشکلی تبدیل شود که بر توانایی آنها در انجام کارهای روزانه تأثیر می گذارد.

1- قرص های خواب آور

اگر مشکلات خواب مزمن دارید، احتمالاً برای داشتن خواب بهتر از قرص های خواب آور استفاده می کنید. با این حال، این داروها عوارض جانبی زیادی از جمله از دست دادن حافظه و سایر مشکلات روانی ایجاد می کنند. پس مراقب باشید زیاده روی نکنید.

2- داروهای ضد افسردگی

داروهای ضد افسردگی گروهی از داروها هستند که عدم تعادل شیمیایی در مغز را اصلاح می کنند و در نتیجه علائم اختلالات افسردگی را کاهش می دهند. با این حال، آنها می توانند عاملی برای کاهش قدرت حافظه باشند.

3- داروهای بی اختیاری ادرار

آنتی کولینرژیک ها در درمان بی اختیاری ادرار و سایر بیماری ها. در شرایطی مانند فشار خون بالا، آسم و بیماری پارکینسون استفاده می شود. با این حال، بسیاری از مطالعات ثابت کرده اند که این داروها با مسدود کردن استیل کولین، یک پیام رسان شیمیایی که در بسیاری از عملکردهای بدن دخیل است، باعث از دست دادن حافظه و اختلال می شوند.

4_ آنتی هیستامین

داروهای آنتی هیستامین به مرور زمان بیمار را خواب آلود و فراموشکار می کند. علاوه بر این، استفاده طولانی مدت از این دارو با افزایش خطر زوال عقل همراه است.

5- داروهای فشار خون

فشار خون بالا عاملی است که خطر از دست دادن عملکرد ذهنی را افزایش می دهد. اگر نتوانیم فشار خون بالا را درمان کنیم می تواند منجر به سکته شود و در نتیجه این داروها بسیار مهم هستند، متاسفانه یکی از عوارض جانبی کاهش حافظه است.